یک‌سوم طلب پیمانکاران برق پرداخت شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پرداخت بدهی ۲هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران صنعت برق آغاز شده و تاکنون نیز ۶۰۰میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

پیمانکاران صنعت برق بیش از یک سال است که به دنبال وصول طلب خود از دولت هستند و تاکنون موفق به دریافت حدود ۳۰درصد آن شده‌اند. محمدعلی وحدتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: حل مشکلات پیمانکاران صنعت برق از سوی دولت و مجلس به طور جدی پی‌گیری می‌شود تا در زمان معقولی بدهی ۲هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران پرداخت شود بنابراین تاکنون از این مبلغ ۶۰۰میلیارد تومان به پیمانکاران صنعت برق پرداخت شده است.

وی در پاسخ به اینکه پرداخت کامل بدهی دولت به پیمانکاران صنعت برق چه زمانی خواهد بود افزود: شرکت توانیر به دلیل اینکه از بند ج تبصره ۱۱ منابعی را دریافت کرده سعی کرده است تا بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق را انجام دهد اما چون وزارت نیرو و شرکت توانیر همزمان باید طرح‌های جدید را اجرا کند مشخص نیست که سر جمع بدهی‌های توانیر چه زمانی به پایان خواهد رسید.

وحدتی گفت: اخیرا طی یک استعلام از شرکت‌های برق منطقه‌ای خواستار مشخص شدن میزان دقیق بدهی‌های باقیمانده این شرکت به پیمانکاران صنعت برق شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه توانیر طرح‌های جدید را متناسب با نیاز مصرف اجرا نکند می‌توان بدهی باقیمانده به پیمانکاران صنعت برق را تا پایان سال پرداخت کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های کشور در فصل زمستان گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده میان شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران مقرر شده تا در آذرماه جاری روزانه ۴۰میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه های کشور شود.

کاهش عرضه گاز

وحدتی افزود: میزان تحویل گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها در دی و بهمن ماه نیز با ۱۰ میلیون مترمکعب کاهش به روزانه ۳۰میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه اولویت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در فصل زمستان مصارف خانگی و صنعت است میزان تحویل گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد.

وی گفت: در فصل زمستان نیاز نیروگاه‌های کشور به گاز ۱۱۰ تا ۱۵۰میلیون‌متر مکعب است بنابراین برای جبران کسری سوخت گاز مجبور به استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل هستیم تا مشکلی از بابت تامین سوخت نیروگاه پیش نیاید.