خبرگزاری فارس- مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی پتروشیمی با ابراز نگرانی از حرکت کشور به سمت پتروشیمی‌های گازی و مشکل تک‌محصولی شدن این صنعت از تصمیم‌گیری درباره قیمت عادلانه خوراک گاز در کارگروه ویژه ریاست‌جمهوری خبر داد. رمضان اولادی در پاسخ به پرسشی درباره متمایل شدن سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی به ایجاد واحدهای گازی با توجه به نرخ پایین خوراک گاز اظهار کرد: برنامه شرکت ملی پتروشیمی تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی است تا از حدود ۳۰ محصول فعلی به ۸۰ محصول برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی درباره ترکیب و قیمت خوراک پتروشیمی درست است و ما در حال حرکت به سمت خوراک‌های گازی هستیم، تصریح کرد: البته در همه جای دنیا مزیت قیمت خوراک گاز بهتر است، اما الان در حال کار روی آن هستیم تا قیمت‌ عادلانه‌ای برای خوراک پتروشیمی‌های گازی در نظر گرفته شود و یک قیمت منطقی برای گاز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در قیمت‌های گازی تنها بحث گاز طبیعی یعنی متان مطرح نیست بلکه اتان و دیگر خوراک‌ها نیز مد نظر است، اضافه کرد: از جهت اتان و تولید پلی‌اتیلن و زنجیره آن وضعیت قابل قبول است، اما درباره گاز طبیعی در دولت و در کارگروه ویژه ریاست جمهوری بحث قیمت‌گذاری عادلانه این گاز مطرح و در حال بحث است.