معاون وزیر صنایع در امور معادن و صنایع معدنی گفت: در یک ماه گذشته و با اجرای مرحله اول طرح خروج سیمان از سبد حمایتی دولت، قیمت این محصول در بازار آزاد استان‌های مختلف کشور به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵‌درصد کاهش یافت.

مسعود سمیعی‌نژاد اظهار داشت: قیمت سیمان آزاد پس از خروج این محصول از سبد حمایتی دولت، با نظارت دولت و همکاری تولید‌کنندگان، در برخی استان‌ها حتی تا ۳۰‌درصد کاهش یافت. وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: قیمت هر تن سیمان فله تیپ یک در بازار آزاد استان تهران پیش از خروج این محصول از سبد حمایتی دولت حدود ۱۴۵هزار تومان بود که هم‌اکنون این رقم به کمتر از ۹۰هزار تومان رسیده است.

به گفته وی قیمت هر تن سیمان در بازار آزاد برخی استان‌ها مانند ایلام که با فراوانی سیمان روبه‌رو هستند، پایین‌تر از قیمت مصوب دولتی است و در برخی استان‌ها مانند همدان نیز سیمان مطابق با قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

معاون وزیر صنایع در ادامه از آغاز اجرای طرح انتقال کلینکر مازاد کارخانه‌های سیمان از استان‌های پرمصرف به استان‌های کم‌مصرف خبر داد و گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن کلینکر مازاد کشور از مناطق کم‌مصرف مانند استان‌های یزد، کرمان، فارس، همدان و ایلام به نقاط پرمصرف کشور جابه‌جا خواهد شد. وی ادامه داد: کلینکر مازاد موجود در کشور توسط انجمن تولیدکنندگان سیمان برای تبدیل به سیمان و توزیع در استان‌های پرمصرف جابه‌‌جا خواهد شد.