براساس توافق وزارت نیرو و وزارت صنایع و معادن، تداوم تامین برق واحدهای صنعتی مهم در اولویت قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، جلسه مشترک وزرای صنایع و معادن و نیرو در دفتر وزیر صنایع و معادن، تشکیل و براساس توافقی که به امضای دو وزیر رسید، مقرر شد تا با توجه به اهمیت صنایع حساس و زیربنایی، فهرستی از این صنایع در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد تا حتی‌المقدور، برق این صنایع قطع نگردد. براساس توافق به عمل آمده، کمیته مشترک وزارت صنایع و معادن و وزارت نیرو، جهت هماهنگی برای اجرای طرح‌های ویژه صرفه‌جویی مصرف برق در صنایع، تنظیم برنامه کار صنایع، تعیین سقف انرژی مصرفی مجاز و چگونگی اعمال خاموشی‌ها به ریاست دو تن از معاونان دو وزارتخانه تشکیل گردید.

همچنین مقرر گردید: وزرای صنایع و معادن و نیرو، موضوع حساسیت تامین برق صنایع و توافقات را طی بخشنامه‌ای به استانداران و مسوولان استانی صنایع و برق، ابلاغ و مسوولیت استانداران را در خصوص پاسخگویی در ارتباط با مشکلات ناشی از تهیه و عرضه کالا در کشور که ناشی از قطع برق است به ایشان یادآوری کنند.

بر اساس این توافق صنایعی که بتواند حداقل ده درصد نسبت به سال قبل، با حفظ سطح تولید مشابه، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مشمول قطعی برق نمی‌شود.

همچنین مقرر شد برنامه صنایع متوسط و کوچک به ویژه صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بر اساس یک روز تعطیلی در روزهای عادی هفته یا تنظیم خاموشی‌ها با تعداد کمتر و ساعات طولانی تر تنظیم شود.

احداث نیروگاه برای تامین چهارهزار مگاوات برق جهت کاهش قطعی برق و تامین بخشی از برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی، به همراه همکاری برای تولید لامپ‌های کم مصرف، پانل‌های خورشیدی و صفحات LCD از دیگر مصوبات این جلسه بود که وزارت صنایع و معادن آن را با همکاری وزارت نیرو اجرا خواهد کرد.

بر اساس توافق انجام شده مقرر شد وزارت صنایع و معادن به منظور تامین و ساخت مولد‌های کوچک، جهت شرکت‌های صنعتی و واحدهای پراکنده صنعتی و تامین برق اضطراری با وزارت نیرو همکاری کند.