به گزارش «ایسنا»، سید ابراهیم رئیسی ظهر روز پنج‌شنبه در قالب «دومین جلسه رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان» و به فاصله دوهفته از برگزاری جلسه اول،‌‌‌ میزبان مدیران پنج‌شرکت تولیدی، صنعتی و تعاونی کشور بود و در نشست‌‌‌هایی جداگانه با مدیران این شرکت‌ها در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی، صنعتی و تعاونی قرار گرفت.

در این جلسه مدیران شرکت‌های «هلدینگ پیشران الکتریک شریف (توسن‌خودرو)»، «کارخانه‌های صنایع کاغذی زاگرس»، «پروژه مسکن سبحان قرچک»، «شرکت سرجین بافت بهبهانی» و «شرکت ایران‌ترانسفو» در حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و نیرو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک‌مرکزی، ‌‌‌ رئیس سازمان استاندارد و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با رئیسی به بیان مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی خود پرداختند.

در این جلسه، مدیر «هلدینگ پیشران الکتریک‌شریف (توسن‌خودرو)» مشکلات خود در زمینه عدم‌اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید دانش‌بنیان، عدم‌توسعه زیرساخت ایستگاه شارژ و تعویض باتری موتورسیکلت و وجود استانداردهای سختگیرانه را در حضور رئیس‌جمهور مطرح کرد.

مدیر «کارخانه‌های صنایع کاغذی زاگرس» با ظرفیت اشتغال ۱۵۰۰نفری و توان جلوگیری از خروج ارز و صرفه‌‌‌جویی اقتصادی از مشکل دریافت تسهیلات جهت اتمام پروژه این کارخانه سخن گفت. «پروژه مسکن سبحان قرچک» با مساله مقاوم‌‌‌سازی ساختمان‌‌‌های پروژه، اجرای سیستم دفع فاضلاب واحدهای احداثی و تجهیز بلوک‌‌‌ها به آسانسور مواجه بود.

مدیر «شرکت سرجین بافت بهبهانی» در دیدار با رئیس‌جمهور مشکل مسدود شدن حساب‌‌‌های تجاری و کارت بازرگانی این شرکت به دلیل پرونده‌‌‌های مختلف تعزیراتی و تعطیلی ۹۰‌درصد ظرفیت شرکت را مطرح کرد.  

مدیر «شرکت ایران‌ترانسفو» نیز ضمن گلایه از انباشت مطالبات این شرکت از شرکت توانیر، در زمینه مساعدت برای امکان ترخیص کالاهای غیر‌گمرکی خریداری‌شده و تجدیدنظر درخصوص تهاتر بدهی ارزی شرکت توانیر با این شرکت درخواست داشت.