دومین جشنواره قهرمانان صنعت ایران با هدف ایجاد رقابت بین بنگاه‌ها و بخش‌های صنعتی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در کشور ۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، فرشاد به‌آبادی با بیان این مطلب گفت: این جشنواره به مدت ۱۰ سال، به صورت سالانه برگزار خواهد شد و در هر دوره پس از ثبت‌نام از شرکت‌های متقاضی، این موسسه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به این ترتیب از سیر سعودی یا نزولی فعالیت‌های خود مطلع می‌شوند.

وی‌ افزود: در بررسی شرکت‌های متقاضی حضور در جشنواره برای هر کدام از شرکت‌ها ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده که ۵۰ امتیاز آن به وضعیت بهره‌وری کارکنان مربوط می‌شود.

تفاوت این جشنواره و اهدای جوایز ملی بهره‌وری و کیفیت این است که در این جشنواره شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و به این ترتیب مشکل موجود در زمینه مقایسه شرکت‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر و برتری بخش‌های دولتی به دلیل قوی بودن آنها برطرف شده است.

این گزارش حاکی است، در بررسی صنایع مختلف کل صنعت به ۲۰ شاخه تقسیم شده و هر شاخه دارای زیربخش‌هایی است و در پایان به شرکتی که بیشترین امتیاز را دریافت کند، شمایل قهرمانی جشنواره اهدا می‌شود. این جشنواره به همت موسسه هوشمند تدبیر برگزار می‌شود و با توجه به مشکلات موجود در صنعت کشور و ارزش بالای حضور سرمایه‌گذاران داخلی در بخش‌های صنعتی کشور به این نام خوانده می‌شود.