شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی در سراسر جهان تحت فشار مصرف‌کنندگان و گروه‌های ناظر برای بهبود محتوای غذایی محصولات خود و کاهش نمک، شکر، چربی اشباع شده و مواد مصنوعی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که نستله یکی از شفاف‌‌‌ترین شرکت‌های مواد غذایی در زمینه افزایش فروش و بهبود مواد اولیه مورد استفاده خود است. در ماه مارس، این شرکت تخمین زد که ۳۷‌درصد از فروش خالص خود، به استثنای بخش غذای حیوانات خانگی و محصولات تغذیه تخصصی، با تکیه بر یک پلتفرم رتبه‌بندی پرکاربرد معروف به سیستم رتبه‌بندی ستاره سلامت، از محصولاتی تشکیل شده که «سالم» در نظر گرفته می‌‌‌شوند. همچنین این شرکت گزارش داد که ۴۳‌درصد از فروش خالص آن مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی است که باید گهگاه مصرف شوند یا ارزش غذایی آنها بهبود یابد.

برای دستیابی به جدیدترین هدف خود در سال ۲۰۳۰، نستله گفت که در راستای بهینه‌سازی محصولات موجود و ترغیب نوآوری، سرمایه «قابل‌توجهی» را در نظر خواهد گرفت. این شرکت اعلام کرد که فرصت‌‌‌های غنی‌‌‌سازی ریزمغذی‌‌‌های مورد استفاده در محصولات خود را گسترش خواهد داد، همچنین تولید محصولات مقرون ‌‌‌به‌‌‌صرفه و مجموعه محصولات و دستورالعمل‌‌‌های گیاهی خود را نیز توسعه می‌دهد. نستله در تلاش برای کمک به مصرف‌کنندگان در انتخاب بهتر، گفت که از بازاریابی مسوولانه‌تری برای محصولات دلپذیر ولی مضر برای سلامتی استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال، نستله اعلام کرد که برای تمام شیرینی‌ها و بستنی‌هایی که کودکان را هدف قرار می‌دهند، حداکثر کالری آنها را بر روی ۱۱۰ کیلو کالری تنظیم خواهد کرد. این شرکت مستقر در سوئیس خاطرنشان کرد که این تغییرات طی سه سال آینده و از بهار سال آینده در بریتانیا به طور کامل اعمال خواهند شد، اما در ماه ژوئیه اقداماتی را در این خصوص آغاز کرده است.

شرکت‌های مواد غذایی و آشامیدنی به دلیل عدم‌توجه کافی به سلامت محصولاتشان همواره مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد که حدود ۷۰‌درصد از تمامی غذاها و نوشیدنی‌های موجود در بازار دارای سلامت غذایی کمی هستند و هیچ‌یک از تولیدکنندگان کالاهای بسته‌بندی‌شده مصرفی (CPG)، اکثریت فروش خود را از محصولات «سالم‌تر» به دست نمی‌آورند. در اوایل سال‌جاری، بیش از دوجین سرمایه‌گذار و سهامدار از نستله خواستند تا هدفی را برای افزایش بخشی از فروش محصولاتی که برای مشتریانش بهتر هستند، تعیین کند. سهامداران گفتند که در حال حاضر بازار بیش از حد از غذاهایی که به سلامت عمومی آسیب می‌رساند و خطرهای سیستمی برای بازده سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند، اشباع شده است.

در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان مایلند هر از چندگاهی از خوردن این محصولات لذت ببرند، در میان بسیاری از خریداران فشار رو به رشدی وجود دارد که به طور کلی غذاهای سالم‌تری مصرف کنند. نستله و سایر شرکت‌های مواد غذایی چاره‌‌‌ای ندارند جز اینکه محتوای غذایی آنچه را که می‌‌‌فروشند بهبود بخشند، در غیر‌این صورت با روی آوردن مصرف‌کنندگان به شرکت‌هایی که زمان و پول بیشتری برای تولید محصولات سالم‌تر صرف کرده‌‌‌اند، فروش خود را از دست خواهند داد.

یکی از اولویت‌های نستله در سال‌های اخیر، تنظیم میزان قند بوده است. به گزارش بی‌‌‌بی‌‌‌سی، سه سال پیش، نستله تولید شکلات‌‌‌های کم‌‌‌شکر Milkybar Wowsomes  را که در بریتانیا و ایرلند عرضه می‌‌‌شد، پس از اینکه با فروش پایین مواجه شد و در توزیع آن دچار مشکل شد، متوقف کرد. این شکلات نواری، با فناوری کاهش قند نستله تولید شده بود که شیرین‌کننده را تا ۳۰‌درصد کاهش می‌دهد. تابستان امسال، با معرفی یک نوآوری که نستله آن را فناوری کاهش قند همه‌کاره و مقرون‌‌‌به‌‌‌صرفه می‌نامد و می‌تواند در دسته‌‌‌‌‌‌بندی‌‌‌های مختلف محصولات مورد استفاده قرار گیرد، این شرکت دوباره شانس خود را امتحان کرد. نستله ادعا می‌کند که از طریق یک «فناوری علمی غیر‌منتظره پیشرفته‌‌‌»، از یک فرآیند آنزیمی برای کاهش قند ذاتی موجود در موادی مانند مالت، شیر و آبمیوه‌‌‌ها تا ۳۰‌درصد با حداقل تاثیر بر طعم و بافت بهره می‌برد.