مهندسان معتقد بودند که ساخت پل گیشا را به یک شرکت بلژیکی دادند و پل با سازه فلزی پیچ و مهره ساخته شد؛ پلی موقت و تماما فلزی به طول ۶۲۰ متر با ارتفاع بالاتر از حد استاندارد، کم‌‌‌عرض و دارای دو لاین عبوری که به مروز زمان با افزایش تعداد خودروها، ترافیک این پل نیز افزایش یافت و حجم ترددها مسوولان شهری را نگران کرد؛ چراکه معتقد بودند این پل برای آنچه حالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بارگذاری نشده، و باری نامتعارف و خارج از حد برنامه‌‌‌ریزی و بیشتر از آنچه مورد انتظار است را تحمل می‌کند که باید جمع‌‌‌آوری شود.

در همان زمان نیز پل طبیعت روی بزرگراه مدرس و اتصال بین دو قسمت منفک‌شده اراضی عباس‌‌‌آباد، توانست نه‌تنها نظر مردم تهران بلکه نظر مهندسان خارجی را جلب کند و همین موضوع سبب ایجاد جرقه‌‌‌ای در ذهن مسوولان شهری شد؛ به‌گونه‌‌‌ای که آنها اعلام کردند حالا که تردد خودروها از روی پل امکان‌پذیر نیست چرا به جای برچیده شدن پل آن را تبدیل به فضایی مشابه پل طبیعت نکنیم؟ که بر همین اساس طرح «پل سبز زندگی» ارائه شد.

مدیران سابق بر جمع‌‌‌آوری پل گیشا اصرار و به بازگشتن دوباره پل در قالب جدید و شبیه پل طبیعت، تاکید داشتند اما حالا با اینکه پنج سال از برداشتن عرشه‌‌‌های فولادی پل گیشا می‌‌‌گذرد نه‌تنها خبری از بازگشت پل نیست بلکه بر اساس اعلام مدیران شهر، از دستور کار خارج شده است.

شهرداری تهران یکی از خاطره‌‌‌های معاصر شهر تهران یعنی پل گیشا را حذف کرد تا زیرگذر احداث کند، زیرگذری که نه‌تنها گره از کار مردم باز نکرد بلکه با مسدود کردن دسترسی به محله کوی نصر مشکلات را چندبرابر کردند؛ به‌گونه‌‌‌ای که عباس شعبانی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در مورد وضعیت اصلاح زیرگذر گیشا گفت: در دوره سابق مدیریت شهری قرار شد پل گیشا برداشته شود و ترافیک منطقه نصر و محلات اطراف با ایجاد یک زیرگذر و رمپ دسترسی از زیرگذر به محله نصر رفع شود که این اتفاق به درستی رخ نداد. قرار بود اتصال نصر به بزرگراه شهید چمران جنوب توسط یک دستگاه پل انجام شود که این هم به خاطر اینکه زیرگذر زود بالا آمده فراهم نشده و به همین دلیل مردم تا پل آزمایش می‌‌‌روند و از زیر آن دور می‌‌‌زنند و به بزرگراه شهید چمران برمی‌‌‌گردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه باید در هنگام ساخت زیرگذر، تاسیسات شهری همچون برق و آب و... را پشت شمع‌‌‌های نگهبان قرار داد، با تاکید بر اینکه برای ایجاد دسترسی به محله نصر نقشه زیرگذر بررسی و مشخص شد که دقیقا در محلی که باید رمپ خروجی ایجاد شود همه تاسیسات اعم از لوله آب و گاز جانمایی شده است، ادامه داد: پس باید همه این تاسیسات شهری جابه‌جا شود که این سبب می‌شود اجرای طرح و جابه‌جایی تاسیسات به جداره و لبه خیابان نصر برسد و قطعا این موضوع خانه‌‌‌ها و مغازه‌‌‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شعبانی با اشاره به نارضایتی اهالی منطقه از این زیرگذر خاطرنشان کرد: با توجه به ناراضی بودن شهروندان ساکن در این محدوده، دوباره کمیته‌‌‌ای تشکیل دادیم و علاوه بر مشاور طراح، یک مشاور دیگر نیز اضافه کردیم. سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به عنوان مجری کنار هم قرار گرفتند و یک طرح بهینه دادند که کمترین آسیب را به پوسته و جداره شهری بزند. ان‌شاءالله این طرح را در شورایاری‎ها با مردم مطرح می‌‌‌کنیم که قدری ذهنیت عمومی را برای اجرایش آماده کنیم.

وی در مورد دسترسی به بزرگراه شهید چمران با احداث یک پل گفت: متاسفانه این طرح دسترسی اجرا نشده و از آنجا که خروجی زیرگذر گیشا کمی زود بالا آمده؛ یعنی به خاطر اینکه دسترسی حذف شده زیرگذر در قسمت غربی سریع‌‌‌تر به سطح رسیده است، امکان احداث پل نیست مگر اینکه دوباره از ابتدا بخواهیم زیرگذر را بسازیم که اصلا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

شعبانی در مورد ایجاد پل سبز زندگی به جای پل گیشا با اشاره به عدم‌استحکام فولاد پل گیشا گفت: قطعات فولادی پل گیشا برای دو آزمایشگاه مرجع ارسال شد و آنها کار سازه‌‌‌ای برای این قطعات را توصیه نکرده و اعلام کردند که فولاد پل گیشا دچار خستگی شده و مسوولیت هر اتفاق احتمالی برعهده شهرداری است، چراکه عمر سازه‌‌‌ای این فولاد تمام شده است و برهمین اساس ما به دلیل حفاظت از جان مردم تصمیم گرفتیم که از قطعات این پل دیگر استفاده نکنیم.

همچنین حجت‌الاسلام‌‌‌و‌‌‌المسلمین محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت زیرگذر پل گیشا گفت: زیرگذر گیشا طبق نقشه‌‌‌های تایید‌شده ساخته نشده است و اساسا زیرگذر باید حدود ۲۰۰ متر در قسمت غربی پیش می‌رفت و بعد بالا می‌آمد که به خاطر جابه‌جا نکردن تاسیسات شهری زودتر بالا آمد و متاسفانه دسترسی این زیرگذر به محله کوی نصر امکان اجرا نداشت و حذف شد و حالا مدیریت شهری برای حل این مشکل یا باید برخی مغازه‌‌‌ها و املاک جداره زیرگذر را خریداری کند تا بتواند مشکل عدم‌دسترسی را حل کند یا اینکه یک دسترسی با شرایط موجود با حداکثر فاصله دو متری با مغازه‌‌‌های جداره ایجاد کند که این نیاز به همکاری ساکنان آن محله دارد.

وی تاکید کرد: اما این تنها مشکل زیرگذر گیشا نیست، بلکه در طراحی جدیدی که در دوره مدیریت شهری گذشته در مورد این زیرگذر انجام شده بود ستون‌‌‌هایی در جلوی تاسیسات شهری ایجاد کردند که این ستون‌‌‌ها بعد از برش بخشی از آن در زیر خاک مدفون شده است و برای حل مشکل دسترسی مجددا باید شمع‌‌‌ها یا ستون‌‌‌های جدید ایجاد و تاسیسات شهری را جابه‌جا کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری حل مشکل زیرگذر را در دستور کار قرار داده اما اجرای آن نیاز به همکاری مردم محله و جابه‌جایی تاسیسات دارد و همه جوانب آن باید اندیشیده شود در خصوص چرایی عدم‌ساخت پل سبز زندگی در این دوره مدیریت شهری به‌‌‌رغم قول شهردار سابق گفت: شهردار پیشین تهران قول داده که پل طبیعت ۲ یا پل سبز زندگی را ایجاد کند اما کار مشاوره و طراحی این پل که به دانشگاه علم و صنعت سپرده شده، کامل نشده است و مشاور طرح باید نظر نهایی خود را در خصوص جزئیات احداث این پروژه اعلام کند، اما دقت داشته باشید که پل طبیعت در مکانی ساخته شده که چشم‌‌‌انداز اراضی عباس‌‌‌آباد دارد که جذابیت بصری زیادی دارد اما ساخت پل سبز زندگی که دقیقا محل تلاقی دو بزرگراه است چه جذابیت بصری خواهد داشت؟

آقامیری در پاسخ به این پرسش که بالاخره مدیریت شهری به مردم قول داده و باید عمل شود، گفت: صرف ساختن پل طبیعت ۲ که ملاک عمل نیست بلکه باید مطالعات فنی و بصری آن توسط مشاور کامل شود ضمنا در صورت تکمیل اجرای آن به شرکت نوسازی عباس‌‌‌آباد از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری سپرده شده است که ان‌شاءالله با تایید مشاور طرح اجرای آن بلافاصله شروع می‌شود.