نمایشگاه پتروکم به منظور تبیین توانمندی‌‌‌های صنعت پتروشیمی با محوریت هلدینگ خلیج‌‌‌فارس نیز رخدادی از این دست بود که بیش از انتظار، گویی دستاورد داشت. اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال در یک صنعت با ادبیات فنی نزدیک به هم، دورهمی‌‌‌های سالانه و گسترده‌‌‌ای داشته باشند، خروجی‌‌‌های بسیاری خواهد داشت که یکی از آنها آشنایی با دستاوردها در واحدهای مختلف است که می‌تواند رقابت برای بهبود وضعیت تولید را رقم بزند. از این پس باید انتظار داشت که شرکت‌ها خود را برای یک رقابت برای ارائه موفقیت‌‌‌های خود آماده کنند گویی پایین بودن دستاوردها از این پس به عنوان یک نقطه ضعف قلمداد خواهد شد. نکته بسیار مهم آن است که افراد حاضر در این قبیل نمایشگاه‌‌‌ها اغلب با ادبیات فنی آشنا هستند بنابراین نمی‌توان هر عملکرد یا رویکرد یا آماری را به عنوان دستاورد معرفی کرد. کنار هم بودن مدیران ارشد و میانی در یک رویداد چند‌روزه خود داده مثبت دیگری است که به هم‌‌‌افزایی توانمندی‌‌‌ها و اشتراک اطلاعات و تجربیات منتهی می‌شود که در پتروکم شاهد آن بودیم.

نکته دیگر وزن و اهمیت صنعت پتروشیمی است که خود تفاوت عمیقی را با سایر صنایع ایجاد می‌کند. کالاهای تولیدی در این صنعت حتی فرآیندهای تولیدی آن به شدت متنوع است. این تنوع در صنایع بزرگ مشابه به ندرت دیده می‌شود و همین مطلب موجب شده تا از مسیر الزامات فنی، نیاز به برگزاری چند رویداد بزرگ در طول سال به ذهن متبادر شود. این در حالی است که اگر رویدادهای پراکنده را بتوان به صورت تخصصی دسته‌‌‌بندی کرد، ارکان مختلف صنایع را تفکیک و برای آنها برنامه‌‌‌ای مدون به منظور ارائه توانمندی‌‌‌ها ترسیم کرد، اتفاق مبارکی خواهد بود.

اما پتروکم نشان داد که هنوز ادبیات دانش‌‌‌محور و تلاش برای توسعه حداکثری مخصوصا از مسیر تکنولوژیکی آن ادامه دارد و می‌توان در صورت حمایت و ایجاد ذهنیت مثبت برای تصمیم‌‌‌سازان اقتصادی، اولویت‌‌‌گذاری‌‌‌ها را در مسیر درست آن مدیریت کرد. به عنوان چند نمونه مشخص ایجاد ذهنیت دیجیتال یا همان تحول دیجیتال، تلاش برای ایجاد لایسنس‌‌‌های بومی، دستاوردهای استفاده از قطعات و کاتالیست‌‌‌های داخلی و نقاط مثبت و منفی آنها، رصد وضعیت بازار و گفت و شنود در خصوص آینده تکنولوژی‌‌‌ها، صنایع و دورنمای بازار همگی از حاشیه‌‌‌های پررنگ‌‌‌تر از متن اصلی است که باید به آن توجه کرد.