وی با توصیف جلسات هیات بزرگ تجاری و اقتصادی ایران در آتن، تصریح کرد: بسیار خوشحالیم که نشست‌‌‌های بسیار ارزشمندی را در اتاق‌‌‌های بازرگانی آتن برگزار کردیم. اهمیت این هیات تجاری همراهی سفیر محترم یونان در تهران و سفیر محترم ایران در آتن است که از همکاری با هیات تجار ایران لحظه‌‌‌ای دریغ نکردند.

این فعال اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های سرمایه‌گذاری کنونی در ایران گفت: ایران یک کانون نوظهور در سرمایه‌گذاری است. نعمت‌‌‌های خدادادی بسیار زیادی در حوزه نفت و گاز و انرژی و معادن در ایران وجود دارد که کشور ما را به عنوان یک قطب صنعتی بزرگ به دنیا معرفی کرده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان ادامه داد: در حوزه صنعت گردشگری، ایران به دلیل تمدن دیرینه‌‌‌ و موقعیت چهار فصلی که دارد یکی از کشورهای بااهمیت دنیاست.

جهانگیری با ابراز تاسف از کاهش روابط تجاری دو کشور در دهه‌‌‌های اخیر تاکید کرد: مبادلات تجاری ایران و یونان در مقطعی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده که امروزه به کمتر از ۴۰ میلیون دلار رسیده است. این ظرفیت به صورت طبیعی قابل افزایش است و راه این افزایش هم به دست ما به عنوان سربازان اقتصادی وطن است که می‌توانیم کار را پیش ببریم.

وی با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک تجار ایرانی در کشور یونان و دعوت از طرف یونانی برای سرمایه‌گذاری در ایران تصریح کرد: طبیعتا حضور هیات بزرگ تجاری و اقتصادی ایران در آتن می‌تواند یک آغاز بسیار خوب برای دو کشور باشد و همراهی دو دولت را نیز به دنبال خود دارد.