در نشست خبری که به این مناسبت، با حضور سید‌محمد یزدی‌خواه، معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران، سید‌‌‌هادی ابطحی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره کارگزاری بانک صادرات، مسلم نیلچی معاونت آموزش و توسعه کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، و سید‌‌‌هادی حسینی مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات آوید برگزار شد، سید‌‌‌هادی ابطحی مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات با اشاره به این پروژه آموزشی گفت: یکی از دستاوردهای مهم بازار سرمایه و بازار پول همین‌‌‌ موضوع است و فکر و هدف اصلی این سامانه، رویکرد جامع نسبت به بازار سرمایه ‌‌‌و پیشرفت این بازارها بوده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید به الگویی برای سایر نهادها تبدیل شود، افزود: این دوره از چند جهت دارای اهمیت است. در وهله نخست از جهت وسعت جغرافیایی و تعداد شرکت‌کنندگان و سپس بحث زیرساخت که برای این مهم فراهم شده است.

ابطحی یادآور شد: رویکرد بانک صادرات در خصوص این پروژه این است که موضوع بازار سرمایه را به عنوان یکی از الزامات خود لحاظ کند که براین اساس، بورس را در سر‌فصل‌‌‌های آموزشی قرارداده است. در این راستا تلاش شده تا در دوره اولیه تمامی‌‌‌موارد و تحلیل‌‌‌ها، آموزش و گواهینامه‌‌‌هایی دراین زمینه صادر شود که به نوعی این نخستین قدم در بحث بازاریابی و آموزش بازار است. به گفته وی درصدد این هستیم تا هر شعبه بانک صادرات را به یک ایستگاه معاملاتی تبدیل کنیم که در این زمینه اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌‌‌ایم.

در ادامه سید‌محمد یزدی‌‌‌خواه، ‌‌‌معاون بانکداری جامع بانک صادرات با تاکید بر نقش مهم آموزش در روند موفقیت افراد در حوزه بازار سرمایه گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، همه ارکان باید به بحث آموزش توجه داشته باشند. متاسفانه با توجه به مشکلاتی که طی سال‌‌‌های اخیر در بازار سرمایه ایجاد شد، فارغ از اعتمادی که کاهش یافت و نقشی که بهتر می‌توانست ایفا شود، بحث آموزش یکی از ارکان مهم و اساسی بود که باید به آن توجه می‌‌‌شد.

به گفته وی، قطعا برگزاری این دوره‌‌‌های آموزشی برای پرسنل می‌تواند در ارتقای دانش و سواد مالی در حوزه بازار سرمایه بسیارموثر باشد که اگر این فعالیت‌‌‌های آموزشی برای همه فعالان بازار انجام گیرد، می‌توان انتظارت تحولات و رشد‌‌‌های بهتری را برای بازار سرمایه داشت.

مسلم نیلچی، معاونت آموزش و توسعه کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در ادامه با اشاره به جایگاه کانون و با بیان اینکه کانون کارگزاران به موجب اساسنامه علاوه بر رسیدگی بر امور اعضا، مهم‌ترین وظیفه‌‌‌ای که دارد توسعه سواد مالی در بازار سرمایه و اقتصاد است، گفت: کانون در حوزه چشم‌‌‌انداز آموزش بازار سرمایه و توسعه سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری، قرار است در آینده نزدیک بحث آموزش بازار سرمایه را در سر فصل مدارس قرار دهد. وی بااهمیت دوره‌‌‌های آموزشی بیان کرد: سعی بر این است تا از بهترین اساتید در برگزاری این دوره‌‌‌ها استفاده شود، ضمن اینکه سعی داریم به عنوان یک رکن و بازوی آموزشی در بازار سرمایه، به مابقی اعضا و اقشار جامعه کمک کنیم تا روند سرمایه‌گذاری در کشور بهبود پیدا کند.

سید‌‌‌هادی حسینی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات آوید نیز گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات، افزایش دانش مالی فعالان بازار سرمایه است، چرا که اتفاقات سال ۹۹ که به بی‌‌‌اعتمادی سرمایه‌گذاران منجر شد، به علت دانش کم فعالان بود که باعث زیان گسترده‌‌‌ای شد. حسینی افزود: با نیازسنجی که در بازار سرمایه انجام دادیم، متوجه شدیم بستری برای افزایش دانش افراد در بازار سرمایه وجود نداشت. رسالت این است که بستری آموزشی در باشگاه مشتریان فراهم کنیم تا با بیشترین مراجعه‌‌‌کننده، بحث آموزش را در حوزه آموزشی بازار سرمایه ارتقا دهیم.