به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن، علی بیگ‌‌‌زاده، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن، با بیان مطلب فوق عنوان کرد: کل طرح‌‌‌های منتشرشده از طریق سکوهای تامین مالی جمعی از بدو فعالیت سکوها برابر ۲۵۵طرح و حجم تامین مالی آنها برابر ۱.۸۳همت بوده است. حجم اوراق شرکتی ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۲ برابر ۲۶.۸همت است که گواهی‌‌‌های شراکت تامین مالی جمعی، سهم ۷درصدی را از کل اوراق شرکتی به خود اختصاص داده است.

علی بیگ‌‌‌زاده در خصوص سهم تامین سرمایه تمدن از بازارتامین مالی جمعی گفت: تمدن تنها تامین سرمایه کشور است که به صورت تخصصی در حوزه تامین مالی جمعی فعالیت می‌کند. این شرکت با داشتن شبکه گسترده‌‌‌ای از سرمایه‌گذاران، امکان خلق ارزش برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران با ریسک پروفایل‌‌‌های متفاوت را ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه افزود: تعداد پلتفرم‌‌‌های فعال در حوزه تامین مالی جمعی ۱۹سکو است که سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد با در دست داشن ۵۵‌درصد سهم بازار، بزرگ‌ترین بازیگر صنعت تامین مالی جمعی در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: میانگین مبلغ تامین مالی در سکوهای تامین مالی جمعی ۴۰ تا ۵۰میلیارد ریال بوده، درحالی‌که میانگین مبلغ تامین مالی در سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد ۲۰۰میلیارد ریال است و از زمان اخذ مجوز انتشار طرح‌‌‌های تامین مالی جمعی تا سقف مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال توسط سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد، غالب طرح‌‌‌های تامین مالی جمعی منتشرشده توسط این سکو با مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال منتشر و با موفقیت تامین مالی شده است.

بیگ‌‌‌زاده با اشاره به تامین مالی جمعی بیش از یک‌همتی از سکوی آی‌بی‌کراد گفت: پس از گذشت ۲۱ماه از نخستین طرح تامین مالی جمعی منتشرشده به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، سکوی دانش‌‌‌بنیان آی‌‌‌بی‌‌‌کراد توانسته است با انتشار بیش از یک‌همت اوراق، ۵۵‌درصد از سهم بازار تامین مالی کشور را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سهم انتشار اوراق تامین مالی جمعی تمدن در مقایسه با اوراق شرکتی ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار توسط تمدن در سال‌جاری ۲۲‌درصد است.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه ۷۰‌درصد حجم تامین مالی‌‌‌های انجام‌شده توسط سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد در سال ۱۴۰۲ انجام شده است، افزود: تاکنون سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد ۵۳ طرح موفق داشته است و بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال (یک‌همت) تامین مالی از این بستر صورت گرفته و بیش از ۲هزار نفر در این طرح‌‌‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌‌‌اند. همچنین از مجموع ۵۳طرح سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد، ۴طرح با موفقیت خاتمه یافته و اصل مبلغ سرمایه‌گذاری و سود آن به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.