در همین راستا،  شرکت «نیلوس» (Nilus’ technology)  در سال ۲۰۱۷ و با هدف کاهش گرسنگی از طریق کم کردن هزینه‌‌‌های دسترسی به خواربار و غذای سالم به مردم کم‌‌‌درآمد،  تاسیس شد. این شرکت،  ناکارآمدی‌‌‌های زنجیره تامین مواد غذایی را با استفاده از اهرم حذف واسطه‌‌‌ها،  جلوگیری از فساد مواد غذایی و خرید گروهی در جوامع،  ساده‌‌‌سازی کرده است. زنان در جوامعی که به صورت گروهی زندگی می‌‌‌کنند،  مجهز به حلقه‌‌‌های اعتماد،  ترویج و سازماندهی راه‌‌‌حل‌‌‌هایی در میان همسایگان خود هستند. استارت‌آپ نیلوس از همین اهرم استفاده کرده و مشارکتی استراتژیک با شرکت‌های لجستیک،  بانک‌‌‌های غذا،  کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی را شکل داده تا بتواند مواد غذایی سالم و مغذی را با ۲۵ درصد قیمت کمتر،  به دست جوامع محلی برساند. خانه‌‌‌های افراد محلی،  یکی از نقاط تحویل و توزیع کالا در این جوامع است و «شبکه‌‌‌های خرید» نیلوس به شهرهای بوئنوس آیرس،  مکزیکوسیتی و لیما توسعه یافته است.

آدی بیتلر،  مدیر عامل و بنیان‌گذار نیلوس،  می‌‌‌گوید:  «از ۶ سال پیش که کارمان را آغاز کردیم،  به بیش از نیم میلیون نفر خدمات‌‌‌رسانی کرده‌‌‌ایم. فقط همین امسال،  خدمات ما به ۱۱۰ هزار نفر رسیده‌‌‌ است. ما این توانایی را داشته‌‌‌ایم که هزینه دسترسی به  غذای سالم و خواربار را تا حدود ۲۵ درصد برای مشتریانمان کاهش دهیم. و به همین ترتیب،  به خاطر صرفه‌‌‌جویی‌‌‌هایی که کردیم،  توانسته‌‌‌ایم بیش از ۴۵۰۰ تن دی‌‌‌اکسید کربن کمتری وارد جو کنیم؛ چون ضایعات مواد غذایی متان منتشر می‌‌‌کند و عامل بین ۸ تا ۱۰ درصد انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای در جهان است.»

عدم‌امنیت غذایی شدید (مثلا در مناطقی از آفریقا) یعنی افراد چند روز غذا نمی‌‌‌خورند. امنیت غذایی نسبی هم معنایش این است که ممکن است افراد هر روز به وعده‌‌‌های غذایی سالم دسترسی نداشته باشند یا منابعی که بتوانند هر روز از آنها غذای سالم تهیه کنند، ‌‌‌ وجود نداشته باشد. این گروهی که در مورد آن صحبت می‌‌‌کنیم،  حدود یک‌سوم جمعیت کره زمین است. شرکت نیلوس تاکنون به ارسال بیش از ۷ میلیون کیلو غذا کمک کرده و برنده «چالش اثر بشردوستانه و انعطاف‌‌‌پذیری» شده است.