وی افزود: ذوب‌‌‌آهن اصفهان از سالیان دور و در زمانی ریسک تولید ریل ملی را پذیرفت که کمتر مجموعه‌‌‌ای به تولید داخل فکر می‌‌‌کرد از این رو می‌توانم بگویم این شناسنامه صنعت فولاد کشور، سرآمد تولید داخل و الگویی عملیاتی برای سایر صنایع کشور در عرصه بومی‌‌‌سازی قلمداد می‌شود. مدیرعامل شرکت تصریح کرد‌: امروز اعلام می‌‌‌کنم بیش از ۱۳۰‌هزار تن از این محصول استراتژیک با تلاش و کوشش همکارانم در ذوب‌‌‌آهن اصفهان تولید شده و در اقصی نقاط کشور مورداستفاده قرار گرفته است. کوهی با بیان اینکه ‌‌‌اکنون ۶۷‌هزار تن قرارداد فعال با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌‌ونقل کشور داریم، اظهار کرد‌: دولت سیزدهم توسعه خطوط ریلی را در کشور به‌‌‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و بر این اساس برای تامین ریل با ذوب‌‌‌آهن اصفهان قراردادهای بسیاری را منعقد کرده و همچنین در دست انعقاد دارد. وی خاطرنشان کرد‌: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، تولید ریل در داخل کشور را به‌‌‌عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی کردند و این رویکرد مقام معظم رهبری به مقوله «ساخت داخل» سبب شد، برنامه‌‌‌ریزی برای افزایش تولید این محصول استراتژیک در ذوب‌‌‌آهن اصفهان عملیاتی شود.

کوهی افزود‌: ذوب‌‌‌آهن اصفهان همچنین ۲۸‌هزار تن آرک معدنی را نیز به معادن کشور تحویل داده و یکه‌‌‌تاز تولید این محصول است، محصولی که در ایمنی معادن، حرف اول را می‌‌‌زند. وی گفت‌: در زمینه تولید چرخ و محور، سوزن ریل و سایر ملزومات صنعت حمل‌‌‌ونقل ریلی نیز ذوب‌‌‌آهن اصفهان عملکرد درخشانی داشته است و بنابراین می‌توانم بگوییم این مجتمع عظیم، صنعت تولید ریل را به‌‌‌عنوان یک جریان خودکفایی که روزبه‌‌‌روز شکوفاتر می‌شود در داخل کشور بنیان نهاد و توسعه بخشید. مدیرعامل ذوب‌‌‌آهن اصفهان گفت‌: شرکت راه‌‌‌آهن تهران و حومه، شهرهای بهارستان، پرند، تبریز و... نیز از ریل متروی ذوب‌‌‌آهن در خطوط ریلی خودشان استفاده کردند. وی گفت‌: کل قرارداد ریل قطار شهری مشهد نیز در ذوب‌‌‌آهن تولید شده و آماده تحویل است. محمدامین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب‌‌‌آهن اصفهان نیز گفت‌: این مجتمع عظیم صنعتی هیچ‌گاه کیفیت تولید را فدای کمیت نکرده است و سبد متنوع محصولات آن زینت‌‌‌بخش پروژه‌‌‌های عمرانی گوناگون کشور است.

وی افزود‌: تولید ریل در داخل کشور، رویایی بود که ذوب‌‌‌آهن اصفهان آن را در عمل به منصه ظهور رساند و نشان داد در جبهه تولید، این دانش و تجربه جوانان ایرانی است که حرف اول را می‌‌‌زند.