موضوع فعالیت اصلی شرکت گروه مالی بانک مسکن، اداره شرکت‌های فرعی و خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌هاست. همچنین شرکت‌های فرعی گروه هم عمدتا در زمینه‌های احداث ساختمان، تاسیسات راه‌آهن و خدمات بازرگانی و بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری در مسکوکات و فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری مجاز فعال هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که درآمد عملیاتی گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال گذشته بالغ بر ۲‌هزار میلیارد تومان بوده است.

از رقم ۲۹۱۴ میلیارد تومانی درآمد عملیاتی گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن در سال گذشته، ‌هزار میلیارد تومان از محل عواید حاصل از فروش واحدهای تکمیل شده، هزارمیلیارد تومان از محل عواید حاصل از ساخت املاک، ۱۲۸ میلیارد تومان از محل عواید حاصل از فعالیت‌های پیمانکاری، ۳۴ میلیارد تومان از محل عواید حاصل از واگذاری اراضی و ۴۳۳ میلیارد تومان حاصل از خدمات ارائه‌شده بوده است. گروه شرکت گروه مالی بانک مسکن، دارایی‌های ثابت مشهود خود را تا سقف ۹۳۱ میلیارد تومان و موجودی مواد و مصالح و قطعات و لوازم یدکی را تا مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان در برابر خطرات ناشی از سیل، زلزله، آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است.

شرکت گروه مالی بانک مسکن، تمامی دارایی‌های ثابت مشهود شامل وسایل نقلیه را تا مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ساختمان‌ها را تا مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان در برابر خطرات ناشی از حریق، انفجار، صاعقه و زلزله تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است. بانک مسکن با ۹۸/ ۹۹ درصد، شرکت آموزشی ورزشی و رفاهی امید روشن پایتخت با ۰۰۵/ ۰ درصد، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با ۰۰۵/ ۰ درصد، شرکت تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی بانک مسکن با ۰۰۵/ ۰‌درصد و شرکت عمرانی مسکن گستر با ۰۰۵/ ۰ درصد، سهامداران شرکت گروه مالی بانک مسکن را تشکیل می‌دهند. سود خالص هر سهم شرکت گروه مالی بانک مسکن درسال گذشته با ۳۲‌درصد رشد به ۸۶۸۳ ریال رسیده است.