بریان گو، مدیر شرکت اکسپنگ در حاشیه رویداد GITEX  دبی، گفت: «در این صنعت، پیشرفت‌‌‌‌های فنی زیادی حاصل شده است؛ از کاهش وزن خودروهای پرنده گرفته تا مقابله با موانع و برقی کردن.»‌‌‌‌ برخی کارشناسان می‌‌‌‌گویند برای چنین تحول بزرگی هنوز خیلی زود است. برخی دیگر از آن استقبال می‌کنند. ارو که در سال ۲۰۱۳ توسط ژائو دلی ۴۵ ساله تاسیس شده، در GITEX دبی می‌‌‌‌درخشید. نخست‌وزیر امارات توقفی در غرفه آنها داشت و مردم برای سلفی گرفتن با خودروی پرنده نمونه‌‌‌‌ای که گذاشته بودند، صف می‌‌‌‌بستند و آن را به شلوغ‌‌‌‌ترین غرفه تبدیل کرده بودند.

این استقبال، نشان‌‌‌‌دهنده واقعیتی است که استارت‌‌‌‌آپ‌‌‌‌های رقیب سال‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده‌‌‌‌اند. شرکت‌هایی مثل لیلیوم، جابی (Joby Aviation)و آرکر   (Archer Aviation) به سرمایه‌گذاران سودهای چند میلیارد دلاری وعده داده بودند، اما الان در پایین‌‌‌‌ترین سطوح تاریخی معامله می‌‌‌‌شوند. شرکت تاکسی اینترنتی کیتی‌‌‌‌هاوک (KittyHawk) لری‌پیج، هم‌‌‌‌بنیان‌‌‌‌گذار گوگل، در ماه سپتامبر تعطیل شد. طبق مطالعه‌‌‌‌ای که شرکت مهندسی هوافضای کانادایی هوریزن انجام داده، بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار دارند شرکت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند، تا چند سال آینده تعطیل شوند، حتی اگر سفارش‌‌‌‌ها تدریجا افزایش یابد. ژانگ جانی، از کارشناسان شرکت مشاوره اولیور وایمن، می‌‌‌‌گوید: «سرمایه‌گذاران می‌‌‌‌خواهند شاهد یک تسلا در صنعت خودروهای پرنده باشند.» اما شکوفایی چنین بازاری ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌‌‌‌کشد. «سرمایه‌گذاری در این صنعت، یک ماراتن سخت است.»

اما نمونه خودروی پرنده‌‌‌‌ای که اخیرا در گوانگجو به پرواز درآمد، شرکت ارو را متمایز می‌کند. در حالی که بیشتر خودروهای پرنده برقی، چرخ ندارند و نمی‌‌‌‌توانند روی زمین راه بروند، مدل نسل شش این شرکت چینی، یک خودروی همه‌‌‌‌کاره است که در جاده هم قابل استفاده است و به جای اینکه شبیه یک هواپیمای کوچک باشد، نمای یک خودروی لوکس را دارد. در واقع، این مدل طوری طراحی شده که برای بیش از ۹۰ درصد مواقع روی زمین راه برود و فقط وقتی ترافیک شدید یا مانعی پیش می‌‌‌‌آید، پرواز کند. ژائو در مصاحبه‌‌‌‌ای گفته، این خودرو که چهار موتور برقی و هشت پروانه دارد، احتمالا در سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه می‌‌‌‌رسد. او رقم یک میلیون یوآن (معادل ۱۴۰ هزار دلار) را برای این خودرو تخمین می‌‌‌‌زند.