ویرجین گلکتیک (VG) یک شرکت فضایی آمریکایی است که توسط ریچارد برانسون تاسیس شده است و گروه ویرجین بریتانیایی او ۲۴‌درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. این شرکت در حال توسعه فضاپیماهای تجاری است و هدف آن ارائه پروازهای فضایی زیر مداری به گردشگران فضایی است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، مایکل کولگازیر، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، در جریان کنفرانس تلفنی در خصوص سه ماه دوم این شرکت اظهار کرد: ما طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهیم تا بتوانیم روش‌های مختلفی را که مردم می‌خواهند تجربه پرواز فضانوردان خصوصی را به اشتراک بگذارند برآورده سازد. این شرکت همچنین اعلام کرد آزمایش بعدی پروازهای فضایی خود را در اواخر سپتامبر از فرودگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو انجام می‌دهد که در این پرواز اعضای نیروی هوایی ایتالیا را حمل می‌کند. این در حالی است که ویرجین گلکتیک یک سود قبل از بهره و مالیات تعدیل شده ۵۶ میلیون دلار در سه ماه دوم را گزارش کرد که بالاتر از ضرر ۹/ ۵۵ میلیون دلاری این شرکت در سه ماه قبل است. این هواپیما در سه ماه دوم بالغ بر ۵۷۱ هزار دلار درآمد کسب کرد که ناشی از آزمایش‌های تحقیقاتی علمی ‌انجام شده در آزمایش‌های ماه مه آن بود. این شرکت در طول این سه ماه دو آزمایش فضایی انجام داد، اولین آزمایش پرواز خود را از فرودگاه هوایی آمریکا در نیومکزیکو انجام داد. در پرواز دوم ریچارد برانسون بنیان‌گذار و سه متخصص دیگر کابین فضاپیما را آزمایش کردند. گروه رهبری شرکت قبلا اعلام کرده بود دو آزمایش دیگر را روی فضاپیماهای VSS Unity انجام می‌دهد که در اولین آنها چهار متخصص ماموریت فضایی و در دومین پرواز افراد نیروی هوایی ایتالیا حضور دارند.

طبق گزارش CNBC در ماه گذشته، برانسون نیز پس از پرواز فضایی خود اعلام کرده بود جورج وایتساید، مدیرعامل سابق ویرجین گلکتیک در آزمایش بعدی این شرکت در فضاپیما پرواز خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این طرح به دلیل پرواز فضایی ایتالیا با تغییراتی مواجه شده که به عنوان پرواز یونیتی ۲۳ از آن نام برده می‌شود که در حال حاضر برنامه بعدی آن است. ویرجین گلکتیک پس از آن عملیات پروازهای فضایی را برای یک دوره بهبود که قبلا اعلام شده بود، متوقف می‌کند و سپس آزمایش پرواز Unity ۲۴ خود را آغاز می‌کند. این شرکت با پرواز یونیتی ۲۵، انتظار دارد خدمات تجاری خود را با اولین پرواز غیر‌پیشرفته خود آغاز کند. کولگایزر طی تماس با سهامداران تاکید کرد این دوره بهبود که بر بازسازی و تقویت هواپیماهای با قدرت جت VMS Eve متمرکز است، پس از یونیتی ۲۳ در سپتامبر تا اواسط ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. این امر خدمات تجاری این شرکت را به تاخیر می‌اندازد، زیرا ویرجین گلکتیک قبلا، اوایل سال ۲۰۲۲ را برای اولین پروازهای شخصی به فضا، هدف قرار داده بود. سخنگوی این شرکت به CNBC گفت ماموریت یونیتی ۲۵ اواخر سه ماه سوم ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. این شرکت گردشگری فضایی، آزمایش‌های پرواز فضایی را به عنوان آخرین مرحله در توسعه وسایل نقلیه خود انجام می‌دهد. این شرکت حدود ۶۰۰ بلیت برای رزرو پروازهای آینده فروخته است که هر یک از آنها به‌طور عمده بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار به فروش رفته‌اند.

ویرجین گلکتیک سه پیشنهاد فروش متفاوت را ارائه می‌دهد که از ۴۵۰ هزار دلار به ازای هر صندلی برای گردشگران فضایی شروع می‌شود. گزینه‌ها شامل خرید یک صندلی تک‌نفره، صندلی‌های گروهی برای زوج‌ها، دوستان یا خانواده یا امکان رزرو کردن کل پرواز است.