به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری «ایندو ایژین نیوز»  این شرکت محصولات مصرفی با دوام قصد دارد با ارائه فناوری اختصاصی تهویه مطبوع خود به نام «نانو‌اکس» روند افزایش تقاضا را بهبود بخشد. گفته می‌شود که در سیستم‌های تهویه مطبوع نانو‌اکس از فناوری خاصی بهره برده شده  که از رشد پاتوژن‌ها (میکروارگانیسم‌ها یا ویروس‌هایی که باعث بیماری می‌شوند) از جمله ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

مانیش شارما، رئیس و مدیرعامل شرکت پاناسونیک هند و جنوب آسیا گفت این سیستم‌های تهویه دارای فناوری پیشرفته‌ای برای تصفیه هوا هستند که قادرند از رشد و انتشار 99/ 99 درصد از باکتری‌ها و ویروس‌ها ممانعت کنند.

بر این اساس، پاناسونیک انتظار دارد فناوری نانو‌اکس این شرکت که به عنوان شوینده طبیعت نیز شناخته می‌شود، در دنیای لوازم خانگی تحول ایجاد کند.

گفته می‌شود که این فناوری جدید با تولید رادیکال‌های هیدروکسیل در اندازه نانو که به طور موثری از رشد برخی از آلاینده‌ها مانند آلرژن‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا، کپک‌ها، بوها و برخی دیگر از مواد خطرناک جلوگیری می‌کند، هوای داخل را پاکیزه نگه می‌دارد.

وی گفت: «به عنوان اولین قدم، ما این فناوری انقلابی را در سیستم‌های تهویه مطبوع معرفی کرده‌ایم و در نظر داریم از این فناوری در محصولات دیگر خود نیز استفاده کنیم. ما همچنان به دنبال استفاده از پتانسیل‌های این فناوری برای مقابله با خطرات احتمالی مرتبط با آلودگی هوا مانند میکروارگانیسم‌های جدید بیماری‌زا هستیم.»

به گفته شارما، «همه‌گیری» باعث ایجاد تحول در چشم‌انداز و وسعت کار لوازم خانگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مصرف‌کنندگان به دنبال ایده‌های ارزشمندی هستند که تجربه‌ای راحت، در دسترس و مرتبط با سبک زندگی آنها در اختیارشان قرار دهد.

«محصولات مصرفی با دوام در واقع از کالاهای معمولی به هوشمند و چند منظوره تبدیل شده‌اند.»

شارما خاطرنشان کرد که بخش لوازم خانگی شاهد رشد سریع تقاضا بوده است.

وی افزود: «بخش لوازم خانگی به دلیل رشد تقاضا شاهد بازگشت رونق است. ما امیدواریم که این سطح خوب تقاضا در سه ماه آینده نیز ادامه یابد.»