مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: در زمینه تامین منابع برای ایفای تعهدات به جامعه تحت‌پوشش، مسوولیت سنگینی برعهده داریم. ما در سازمان تامین‌اجتماعی متکفل خدمت به ۵۰درصد از جمعیت کشور هستیم و متناسب با این مسوولیت سنگین، باید با تامین منابع، تعهدات و تکالیف قانونی را در قبال جامعه تحت پوشش به‌خوبی ایفا کنیم. باید پاسخگوی نیاز جامعه تحت پوشش در حوزه ماموریت خود باشیم و سازوکارهای لازم برای توسعه خدمات در بخش‌های مختلف را تدبیر کنیم. مدیران استانی نیز در حوزه ماموریت خود، برای تحقق اهداف سازمانی مسوولیت دارند و جا دارد در تمامی مسائل سازمانی به‌ویژه تعادل منابع و مصارف، اهداف سازمانی را با جدیت پیگیری کنند و برنامه مؤثر در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: ما در سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان یکی از نهادهای مهم خدمت‌رسان در نظام جمهوری اسلامی، مسوولیت بسیار مهمی داریم و فعالیت این سازمان در افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. مدیران و کارکنان تامین‌اجتماعی در سراسر کشور تلاش‌ها و زحمات ارزشمند و قابل‌قبولی برای ایفای تعهدات و خدمت به جامعه تحت پوشش تامین‌اجتماعی انجام داده و می‌دهند که جا دارد خدمات این سازمان و نتایج زحمات این مجموعه برای عموم مردم و همچنین مراجع تصمیم‌گیری کشور تبیین شود تا مردم از خدمات ارزشمند این مجموعه مطلع شوند. او همچنین گفت: تبیین دقیق مسائل و تعامل مثبت با مردم، کارآفرینان، مسوولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سازمان تامین‌اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد و راهبرد تحول، عدالت و اعتماد از طریق تعامل، قابل تحقق است.

موسوی گفت: هوشمندسازی سازوکارها و خدمات از موضوعاتی است که همواره باید به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تامین‌اجتماعی پیگیری شود و کارهای ارزشمندی در این زمینه صورت پذیرفته است که باید با جدیت تمام پیگیری شود. نقطه تعادل در زمینه استفاده از نیروی انسانی و خدمات الکترونیک در سازمان تامین‌اجتماعی هوشمند باید مشخص شود و بتوانیم آنجا که خدمات الکترونیک را توسعه می‌دهیم، از نیروی انسانی در بخش‌هایی که نیاز بیشتری برای ارائه خدمات وجود دارد، استفاده کنیم. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات تامین‌اجتماعی را هدف نهایی تمامی فعالیت‌های این سازمان توصیف کرد و گفت: رضایتمندی مردم در درجه اول اهمیت در تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان قرار دارد. به منظور افزایش رضایتمندی مردم در تمامی استان‌ها مدیران می‌توانند برنامه‌های ابتکاری خود را طراحی و اجرا کنند و باید در بین استان‌ها برای جلب رضایت مردم رقابت ایجاد کنیم.