مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری مشترک شرکت‌های ایرانی و فرانسوی، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه، روابط تجاری دو کشور بسیار محدود شده که امیدوارم این مذاکرات، سرآغاز دوباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و فرانسه باشد. هادی مهدوی با تاکید بر ظرفیت‌‌‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، تصریح کرد: به صورت رسمی از سفیر و فعالان اقتصادی و تعاون‌گران کشور فرانسه برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ‌‌‌های زیرمجموعه شرکت شستا و شرکت‌های تعاونی ایران دعوت می‌‌‌کنیم. او با اشاره به اینکه شستا، بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی کشور و این هلدینگ متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که ۵۰‌درصد جمعیت مردم ایران عضو آن هستند، گفت: شستا دارای ۸ هلدینگ سرمایه‌گذاری تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شستا نیز در این نشست با بیان اینکه، بزرگ‌ترین تولیدات کشاورزی به‌ویژه تولید شیرخام کشور ایران در این هلدینگ قرار دارد، گفت: حجم پروژه‌های فعال شستا در حال حاضر ۲میلیارد دلار است که یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون دلار در بخش نفت، گاز و پتروشیمی؛۲۰۰میلیون دلار در بخش کشاورزی و دامپروری و ۶۰۰‌میلیون دلار در بخش دارویی؛ سیمان و معدن در حال سرمایه‌گذاری است. جلال بهارستانی افزود: شستا در بورس تهران ثبت شده و ۱۲‌درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. او با اشاره به ظرفیت‌‌‌های شستا، آن را بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و افزود: در بخش سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی با شرکت فرانسه، آماده ایجاد و توسعه روابط اقتصادی و تجاری هستیم.

رئیس هیات وزارت کشاورزی فرانسه نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی در افزایش همکاری‌‌‌های اقتصادی بین ایران و فرانسه گفت: با توجه محدودیت‌ها و چالش‌های به وجود آمده در سال‌های اخیر؛ دنبال راه‌حل‌‌‌هایی هستیم تا همکاری فرانسه و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی گسترش دهیم. «گروتن» تصریح کرد: با توجه به گسترش پاندمی کرونا؛ تعاونی‌‌‌های فرانسه در سه وبینار تخصصی انتقال تجارب موفق تعاونی در دنیا حضور پررنگ داشتند و با کاهش این بیماری می‌توانیم با معرفی و بستر‌سازی روابط بین تعاون‌گران دو کشور را ارتقا دهیم. گروتن با اشاره به شهرت و توان بالای تولید دام و شیر در کشور فرانسه گفت: ما در زمینه‌‌‌های سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی، صادرات دام و اصلاح ژنتیک در حوزه کشاورزی آماده همکاری با ایران هستیم.