انگلیس در وضعیت جنگی قرار می‌گیرد

نخست‌وزیر انگلیس گفت لندن در حال افزایش سرمایه‌گذاری و توانایی‌های خود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای است و قصد دارد صنایع نظامی این کشور را در وضعیت جنگی قرار دهد.

سوناک با بیان اینکه دست‌کم پنج درصد از بودجه نظامی را به تحقیق و توسعه در زمینه نظامی اختصاص خواهد داد، گفت: «ما صنعت دفاعی خود را در وضعیت جنگی قرار خواهیم داد. یکی از درس‌های اصلی جنگ اوکراین این است که ما به ذخایر مهمات بیشتری نیاز داریم و صنایع نظامی باید بتوانند انبارهای تسلیحاتی را سریع‌تر پر کند.»

خبر مرتبط
انگلیس درخواست گستاخانه نتانیاهو درباره «سپاه» را رد کرد

وزیر خارجه انگلیس درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را رد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «بنابراین امروز ۱۰ میلیارد پوند (۱۲ میلیارد دلار) به تولید مهمات اختصاص می‌دهیم تا با قراردادهای طولانی‌مدت، خیال صنایع نظامی را از بودجه بلندمدت راحت کنیم. در این صورت آن‌ها می‌توانند تولیدات خود را افزایش داده، برای افزایش مضاعف ظرفیت تولید آماده بوده و در صورت نیاز به‌صورت شبانه‌روزی تولید کنند.»

از آنجا که بخش اعظم شرکت‌های تسلیحاتی غربی متعلق به بخش خصوصی هستند، این کشورها در تامین نیازهای اوکراین در جنگ با روسیه از توانایی کافی برخوردار نبوده است، چراکه کارخانه‌های تسلیحاتی به دلیل نامشخص بودن وضعیت سفارش‌های خرید در درازمدت، اقدام به افزایش ظرفیت تولیدات نظامی را اقدامی پرخطر ارزیابی می‌کنند که سودآور یا زیان‌ده بودن آن مشخص نیست.

خبر مرتبط
پیشکش عجیب انگلیس به نیروهای اوکراینی!

طبق توافقی که با وزارت دفاع انگلیس انجام شده است، نیروهای اوکراینی مستقر در بریتانیا که در حال آموزش هستند، «سیگار رایگان» دریافت می‌کنند.

سوناک در ادامه با بیان اینکه انبارهای تسلیحاتی اوکراین نباید خالی شود، گفت انگلیس می‌کوشد تا انبارها را دوباره پر کند. او همچنین با اشاره به اینکه کشورهای «خودکامه» دولت انگلیس را نگران کرده‌اند، گفت: «ما در حال افزایش سرمایه‌گذاری و توانایی‌های خود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای و حمایت از متحدان انگلیس هستیم.»

سوناک: صنعت دفاعی انگلیس را در وضعیت جنگی قرار می‌دهیم کنفرانس خبری سوناک و استولتنبرگ

استولتنبرگ هم در این نشست خبری با تاکید بر اینکه کشورهای ناتو قصد ندارند تسلیحات هسته‌ای خود را در دیگر کشورهای عضو این اتحاد مستقر کنند، گفت: «در حال حاضر هیچ توافقی برای استقرار تسلیحات هسته‌ای مضاعف در کشورهای دیگر عضو ناتو وجود ندارد.» 

استولتنبرگ در حالی این اظهارات را در این نشست خبری در لهستان مطرح کرد، که رئیس‌جمهور این کشور روز گذشته برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای ناتو در خاک لهستان اعلام آمادگی کرده بود.

 «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان در گفت‌وگو با روزنامه لهستانی «فکت» گفته بود کشورش آماده است تا میزبان تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده باشد؛ اظهاراتی که حتی «دونالد تاسک» نخست‌وزیر لهستان را هم وادار به واکنش کرد و او گفت در این زمینه بی‌اطلاع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.