بازخوانی گزارش اکونومیست

درهای ژاپن به روی مهاجران باز شد+ فیلم

کدخبر: ۶۳۹۹۸۱
اقتصادنیوز: سیاست‌های مهاجرتی ژاپن دستخوش تغییر قرار گرفت؛ کشوری که از سراسر جهان علاقمندانی برای مهاجرت دارد .
درهای ژاپن به روی مهاجران باز شد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سیاست‌های مهاجرپذیری در ژاپن به سرعت در حال تغییر است؛ چرا؟ به این دلیل که این کشور به مهاجران نیاز دارد.

به گزارش اکوایران، اخیرا نشریه اکونومیست در گزارشی به مقوله مهاجرپذیری در ژاپن پرداخته و توضیح داده که ژاپنی‌ها به صورت چراغ خاموش، در حال تغییر سیاست‌های خود در رابطه با پذیرش مهاجر هستند.

در حال حاضر ۲ میلیون نفر از جمعیت نیروی کار ژاپن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن‌ها، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خارجی هم در ژاپن زندگی می‌کنند که به صورت رسمی به عنوان نیروی کار شناخته نمی‌شوند. با این حال، ژاپن به مهاجران بسیار بیشتری نیاز دارد.

این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد تا بتواند به اهداف متواضعانه خود در رشد تولید ناخالص داخلی دست پیدا کند.

در حال حاضر ۲.۵ درصد از جمعیت ژاپن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند اما دولت برآورد کرده که این نرخ تا سال ۲۰۷۰ به ۱۰ درصد می‌رسد یعنی برابر با نرخ فعلی در فرانسه که کشوری پر از مهاجر است.

اکوایران در ویدیوی زیر توضیح داد که چرا ژاپن در حال باز کردن درهای خود به روی مهاجران و تغییر سیاست‌هایش در این زمینه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید