حمله دوباره جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

طی ساعات بامدادی متجاوزان آمریکایی-انگلیسی باردیگر به مناطقی از یمن حمله کردند. در این ارتباط گزارش شده است که جنگنده‌های متجاوز چندین حمله به منطقه عبس در استان حجه در شمال غرب یمن انجام دادند. این حملات حداقل در سه نوبت عنوان شده است.

همزمان اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در ۵۰ مایل دریایی جنوب غربی حدیده در یمن دریافت کرده‌ایم. در این گزارش اشاره‌ای به جزئیات حادثه نشده است.

رسانه‌های وابسته به نیروهای یمنی و انصارالله هم تائید کردند که متجاوزان آمریکایی-انگلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ حمله به حدیده و حجه انجام دادند.

این گزارش‌ها در حالی مطرح شده که شب گذشته رهبر انصار الله یمن تاکید کرده بود که از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم و عملیات‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد که این هفته ۱۲ کشتی را در جریان عملیات‌های خود در حمایت از ملت فلسطین و غزه هدف قرار دادیم. وی افزود: به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم.

الحوثی اظهار داشت که این یک گام مهم، پیشرفته و بزرگ است و ما عملیات‌های خود در اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک را آغاز کرده‌ایم.

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد که ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی حتی از طریق اقیانوس هند در مسیر مجاور آفریقای جنوبی به سمت اراضی اشغالی را اعلام می‌کنیم. عبدالملک الحوثی اظهار داشت که آمریکا هر کاری هم بکند، نمی‌تواند ما را از پشتیبانی ملت فلسطین در غزه بازدارد.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

پیش از این نیز، ائتلاف متجاوزکارآنه آمریکا و انگلیس شامگاه دوشنبه نیز سه بار منطقه الجبانه در غرب الحدیده در ساحل غربی یمن را بمباران کرده بودند. در همین ارتباط، مرکز فرماندهی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیاینه‌ای مدعی شد که آمریکا در «دفاع از خود» پنج حمله به مناطقی تحت کنترل انصارالله انجام داد. سنتکام در بیانه خود مدعی شده بود که ناوگان دریایی ارتش آمریکا با شلیک ۱۴ فروند موشک تاماهاوک جبل الصمع در غرب شهر صعده، منطقه طخیه در مدیریت مجز واقع در استان صعده، جنوب شهر ذمار، مفرق الهارونیه در شرق الصلیف در استان الحدیده، مدیریت التعزیه در استان تعز و مدیریت الصومعه در استان البیضا را مورد حمله قرار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.