واکنش انصارالله یمن به تشدید فشارها علیه صنعا/ از موضع خود عقب نمی‌کشیم

در این راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت صنعاء امروز در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «بار دیگر تاکید می کنیم که مواضع یمن در قبال غزه ثابت است و تا پایان تجاوزات اسرائیل و رفع محاصره و ورود کمک‌ها به سراسر آن در کنار غزه خواهیم ماند».

او تأکید کرد: «یمن هرگز از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و آن را مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی خود می‌داند که بر هر مسلمان و آزاده‌ای واجب است که غزه را یاری کند».

خبر مرتبط
حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یک فرودگاه در یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» در غرب یمن را مورد حمله قرار دادند.

اعلام موضع محمد عبدالسلام پس از آن صورت گرفت که سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و نیوزلند در یمن شب گذشته طی بیانیه مشترکی خواستار توقف حملات یمنی‌ها در دریای سرخ شدند.

در این بیانیه 6 کشور مذکور بار دیگر حملات انصارالله یمن در دریای سرخ را محکوم و نسبت به حمله به کشتی «ترو کانفیدنس» ابراز نگرانی کردند.

ادامه حملات نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، علی‌رغم تشکیل ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی، در حالی است که یک منبع یمنی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، از آزمایش یک موشک مافوق صورت خبر داد و گفت نیروهای مسلح یمن قصد استفاده از آن در حملات خود در دریای سرخ، دریای مکران و خلیج عدن و همچنین حمله به مواضع اسرائیل را دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.