خبر مهم آیت‌الله اعرافی درباره راه‌اندازی دانشکده بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه، در جمع اعضای ستاد حامیان مردمی، با تاکید بر شنیدن صدای مردم افزود: مردم واقعا مشکل دارند و ما باید گوش شنوا داشته باشیم و به دنبال حل آن باشیم. باید صدای اقشار مختلف را شنید و به مشکلاتشان رسیدگی کرد. من از همه دوستان می‌خواهم که مسایل را ثبت و مستند کنند تا بتوانیم آن‌ها را پیگیری کنیم.

خبر مرتبط
آیت‌الله اعرافی:‌ اینترنت ملی از نان شب واجب‌تر است

آیت‌الله علیرضا اعرافی، در خطبه نماز جمعه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ قم، گفت: در روایات متعددی نقل شده است که بعضی از درجات تقوا را برای خود حفظ کن، هرچند کم باشد و همیشه حجاب و حرمتی را بین خود و خدا قرار بده.

وی ضمن تقدیر از ملت همیشه در صحنه ایران گفت: انقلاب اسلامی ابعاد بین‌المللی فوق‌العاده‌ای دارد و نیاز است مردم از این جریان و جایگاه ایران و انقلاب در کشورهای دیگر آگاه شوند. 

آیت‌الله اعرافی افزود: محور مقاومت یکی از نمادها و تجلیات جمهوری اسلامی است. این در حالی‌ست که انقلاب و اثرات آن هزار برابر آن است.

خبر مرتبط
روایت آیت‌الله اعرافی از جزئیات دیدار با پاپ

عضو فقهای شورای نگهبان، گفت پاپ دو نکته داشت؛ یک نکته این بود که سلام من را به رهبر انقلاب اسلامی برسانید؛ ما هم مطالبی را که ایشان می‌گویند؛ قبول داریم و همچنین خدمت مراجع و شخصیت‌های دیگری که هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با اشاره به سابقه اجرایی و بین‌المللی خود گفت: از سال ۶۰-۶۱ سفرهای بین‌المللی رفته‌ام و خاطرات این سال‌ها نزدیک به ۱۰ جلد است. در این سال‌ها تلاش کردیم شبکه‌سازی جهانی کنیم برای اسلام و ایران. 

رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه افزود: یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند این سالیان، نشر زبان فارسی در میان ۳۰۰هزار نفر از مردمان دیگر کشورها در سراسر جهان است.

بنیان‌گذار کلان‌پروژه هوش مصنوعی و اجتهاد با یادآوری پیگیری‌های خود در این ۲۰ سال اخیر گفت: بارها پیگیری کرده‌ام که آموزش عالی کشور از تجارب و دستاوردهای بین‌المللی جامعه‌المصطفی در ترویج اسلام، ایران و زبان فارسی بهره ببرند و ظرفیت پذیرش بین‌المللی خود را دگرگون نمایند. ان‌شاءالله در چند ماه آینده، دانشکده بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی مبتنی بر تجربه ۲۰ساله کلان‌پروژه هوش مصنوعی و اجتهاد راه‌اندازی خواهد شد و آغاز به کار می‌کند. در این کلان‌پروژه بیش از ۱۰۰ متخصص هوش مصنوعی در قم پرورش داده‌ایم که می‌توانند به زبان روز علمی به ترویج اسلام، تشیع و زبان فارسی بپردازند.

رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی در پایان گفت: ان‌شاءالله با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، فارغ از گرایش‌های سیاسی، شاهد شکست دوباره دشمنان و رونق و شکوفایی کشور باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.