دور دنیا؛

گرد کاهش قیمت بر بازار ارز پاشیده شد/ ریال عمان در صدر؛ قیمت لیر ترکیه در قعر!

کدخبر: ۶۳۰۵۱۲
اقتصادنیوز: بازار امروز شاهد عقب نشینی اغلب نرخ‌ها در مقایسه با هفته گذشته است؛ روندی که البته برای دینار عراق، درام ارمنستان و درهم امارات متفاوت و بدون تغییر بود.
گرد کاهش قیمت بر بازار ارز پاشیده شد/ ریال عمان در صدر؛ قیمت لیر ترکیه در قعر!

به گزارش اقتصادنیوز، ترکیه همواره به عنوان مقصدی پرطرفدار برای مسافران ایرانی شناخته می‌شود و جایگاه ویژه‌ای برای مردم دارد؛ تازه‌ترین آمار منتشر شده از وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه هم حکایت از همین موضوع دارد.

طبق اعلام این وزارتخانه گردشگران ایرانی با ۲۱۱ هزار نفر بازدیدکننده، پس از روسیه، رتبه دوم مسافران خارجی ترکیه را به خود اختصاص دادند که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر ۸۷ درصدی گردشگران ایرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است؛ موضوعی که می تواند در باب هزینه ارزی سفر به ترکیه و میزان خروج ارز از کشور در این زمینه قابل توجه باشد.

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

در بازار ارز امروز قیمت لیر ترکیه خلاف روز پنجشنبه روند نزولی را در پیش گرفته است؛ لیر با تجربه افت ارزش پنج تومانی نسبت به دو روز گذشته، امروز 1860 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری لیر با دلار امروز 0.032 بود، که تفاوتی را نسبت به روزهای گذشته تجربه نکرده است.

خبر مرتبط
آخرین قیمت دلار و درهم امروز شنبه 5 اسفند 1402 +جدول

اقتصادنیوز: امروز دلار مبادله ای به ۴۲,۹۲۰ (چهل و دو هزار و نهصد و بیست ) تومان رسید.

قیمت درهم امارات امروز

در میان ارزهای همسایه ایران، پایان معاملات امروز برای درهم امارات با یک تفاوت عمده در مقایسه با روند هفته گذشته همراه بود. درهم که در هفته‌های اخیر شیب صعودی مداومی را تجربه کرده است؛ در بازار امروز با حفظ ثبات، تغییری را نسبت به دو روز گذشته تجربه نکرد و 15580 تومان ارزش گذاری شد تا به نوعی نوار صعودی متوالی آن قطع شود.

درهم

نرخ دینار عراق در بازار امروز

ارز دیگری که سرنوشتی مشابه درهم امارات را تجربه کرد؛ دینار عراق بود. واحد پول رسمی همسایه غربی ایران البته چندین هفته است که بر همین روند باقی مانده است و بازار نرخی به جز 43 تومان را برای دینار عراق به خود ندیده است.

نرخ برابری دینار با دلار آمریکا هم در بازار امروز امروز شنبه 5 اسفند 1402 برابر 0.001 است. یعنی هر دینار عراق با 0.001 دلار آمریکا برابر است.

قیمت ریال عمان امروز

عمان؛ دیگر کشور عرب زبان همسایه ایران اما فضای متفاوتی را در بازار ارز امروز تجربه کرده است و هر ریال این کشور که قیمت قابل توجهی در بازار دارد، با تجربه رشد 90 تومانی در مقایسه با دو روز گذشته، 149،180 تومان خرید و فروش شده است. میزان رشدی که البته در مقایسه با هفته گذشته تا حدودی نوسان محدودتری داشته است.

قیمت امروز منات آذربایجان در بازار

در میان همسایگان شمالی، منات؛ واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان که هفته گذشته را با روند صعودی به پایان رسانده بود؛ در نخستین روز هفته هم روند نزولی را در پیش گرفت. هر منات آذربایجان در جریان معاملات امروز بازار 33،660 تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با نرخ دو روز پیش، 20 تومان کاهش داشته است.

همچنین نرخ برابری منات با دلار آمریکا در بازار امروز برابر با 0.588 است.

منات آذربایجان

آخرین نرخ درام ارمنستان امروز

در بازار ارز دیگر همسایه شمالی ایران یعنی ارمنستان وضعیت متفاوتی با آذربایجان حاکم است. درام ارمنستان که دو روز پیش در بازار 142 تومان ارزش گذاری شد، در معاملات امروز بازار هم ثبات را در پیش گرفت و بدون تغییر باقی ماند تا سومین نرخ ثابت در بازار امروز باشد.

قیمت لاری گرجستان امروز

در ایستگاه پایانی امروز سری به گرجستان خواهیم زد، کشوری که جاذبه های گردشگری شهرهایش همه را مجذوب خود کرده است. لاری گرجستان امروز در بازار ارز روند متفاوتی را نسبت به سایر نرخ ها تجربه کرد و شیب نزولی را در پیش گرفت، هر لاری که در پنجشنبه سوم اسفند 21،850 تومان خرید و فروش شد، با افت ارزش 40 تومانی در بازار امروز 21،810 تومان معامله شد.

در بازار ارز امروز به جز ریال عمان، اغلب نرخ ها نسبت به دو روز گذشته شیب نزولی را تجربه کردند و لاری گرجستان بیشترین و لیر ترکیه کمترین میزان کاهش را داشتند. همچنین دینار عراق، درام ارمنستان و درهم امارات هم ثبات را در پیش گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید