دولت 5 هزار و 600 میلیارد تومان به حوزه سلامت بدهکار است

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی‌با بیان‌اینکه طبق قانون باید ۱۰ درصد از درآمد هدفمند شدن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص می‌یافت، تاکید کرد: دولت در سال ۹۰ درآمدی ۵۶ هزار میلیارد تومانی از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه در نظر گرفته که ۱۰ درصد‌این رقم معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود، اما‌این مبلغ در بودجه حوزه سلامت سال ۹۰ در نظر گرفته نشده است. شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت رشد بودجه سال ۹۰ در بخش جاری و هزینه‌ای را یک نقطه مثبت دانست که کشور را به سمت توسعه، آبادانی و عمرانی پیش می‌برد. نماینده تهران در خصوص بودجه حوزه سلامت در سال ۹۰ گفت: در بودجه سال ۹۰ در حوزه سلامت و در بخش‎های هزینه‌ای و جاری یک رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و یک بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای

بخش عمرانی حوزه سلامت در نظر گرفته شده که جمع آن ۷۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود. وی ادامه داد: یک رقم ۵هزار میلیارد تومانی نیز برای درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها در بودجه ۹۰ منظور شده که جمع آن نزدیک ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

صدر با بیان ‌اینکه رشد بودجه سال ۹۰ نسبت به سال قبل در بخش عمرانی ۵۲ درصد و در بخش بودجه جاری ۷/۱۱ درصد بوده است، گفت: مجموعه بودجه در حوزه سلامت حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است و آنچه در خصوص بودجه حوزه سلامت مورد مناقشه است، مربوط به مصوبات برنامه پنجم می‌شود که مطابق آنچه در صحن علنی مجلس مصوب شد باید ۱۰درصد درآمد حاصل از قانون هدفمند شدن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص یابد.

وی افزود: در نسخه دیگری از بودجه که به مجلس آمده یک ۲هزار میلیارد تومان نوشته شده است که آن نیز در سر جمع اعتبارات دیده نمی‌شود و‌این مساله محل اشکال است.

نایب رییس دوم مجلس تاکید کرد: با توجه به ‌اینکه برنامه پنجم به تازگی تصویب شده، ۱۰ درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها باید در بودجه سال ۹۰ به حوزه سلامت اختصاص یابد، اگر این ۱۰ درصد اختصاص نیابد، همین وضعی که در حوزه سلامت وجود داد، یعنی کسری اعتبارات در حوزه سلامت و بدهکاری به بیمارستان‌ها، بدهکاری به شرکت‌های دارویی و پرداخت نشدن دستمزد پزشکان و کادرشان ادامه خواهد داشت.