تاثیرات جنگ اسرائیل بر نفرت پراکنی و خشونت علیه مسلمانان در انگلیس

این گروه افزود که چهار ماه پس از ۷ اکتبر، ۲ هزار و ۱۰ مورد از حوادث ناشی از نفرت پراکنی علیه مسلمانان را در انگلیس ثبت کرده است.

خبر مرتبط
هشدار سازمان ملل درباره افزایش تعصب نسبت به مسلمان‌ها/ اقدام‌های تحریم آمیز متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش تعصب‌ها علیه مسلمانان هشدار داد و تاکید کرد که باید راهی برای حفظ انسانیت مشترک‌ خود پیدا کنیم.

این درحالی است که به گفته این گروه, در مدت مشابه در سال های ۲۰۲۲-۲۰۲۳, این حوادث ۶۰۰ مورد بود و این امر یک افزایش ۳۳۵ درصدی از حملات به مسلمانان در انگلیس را نشان می دهد.

ایمان عطا، مدیر این گروه در بیانیه ای گفت: «ما عمیقاً در مورد تأثیرات جنگ اسرائیل و غزه بر گسترش نفرت و تضعیف انسجام اجتماعی در انگلیس نگران هستیم. این افزایش نفرت پراکنی علیه مسلمانان غیرقابل قبول است و ما امیدواریم که رهبران سیاسی به صراحت بگویند که مسلمان ستیزی، مانند یهودی ستیزی، در کشور ما غیرقابل قبول است.

نخست وزیر انگلیس بعد از آنکه به طعنه به نماینده مسلمان پارلمان این کشور توصیه کرد به جای اتهام‌زنی علیه تجاوز نظامی این کشور علیه یمن، از حماس و انصارالله انتقاد کند، به برخورداری از رویکرد اسلام‌ستیزانه متهم شد.

ریشی سوناک چهار روز بعد از حمله نظامی مشترک انگلیس و آمریکا علیه یمن، در مجلس عوام حاضر شد تا برای کاهش فشار افکار عمومی علیه تصمیم دولت این کشور، بهانه‌هایی را ارائه کند.

دولت انگلیس با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مخالف برقراری آتش‌بس در این منطقه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. مقام‌های لندن همسو با کاخ سفید و اتحادیه اروپا از طرح توقف موقت درگیری‌ها در غزه برای خروج اتباع خارجی و انتقال اقلام بشردوستانه حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.