افزایش قیمت بلیت قطار برای سفرهای نوروز؟/ نحوه فروش مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز، بازار سفرهای نوروزی هم حسابی داغ خواهد شد و بسیاری از همین روزها در تدارک برنامه ریزی سفر خود هستند.

شهرهای گردشگری و توریستی کشور هم روند آماده سازی را برای میزبانی از مسافران آغاز کرده اند و در این بین استان هایی چون خراسان رضوی، سمنان و گلستان هم پیشقدم شده اند. بنا به گفته حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، ظرفیت میزبانی این استان امسال به ۷۵۴ هزار نفر افزایش یافته است و بازه زمانی خدمت به زائران از ۱۵ اسفندماه امسال تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ و پایان تعطیلات عید فطر است.

خبر مرتبط
هشدار مهم؛ به شمال سفر نکنید

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به سرد شدن هوا در مازندران اظهار داشت: از بعدازظهر امروز با افزایش ابر را در سطح استان داریم بارش‌ها از ارتفاعات غربی استان آغاز می‌شود و به تدریج در سطح استان گسترش پیدا می‌کند.

همچنین سید مهدی مهیایی، معاون عمرانی استاندار گلستان، در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی اظهار کرد: استان گلستان با داشتن مواهب الهی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی میزبان مهمانان سفر نوروزی خواهد بود.

احسان منصور کیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان هم دیگر مقام مسئولی بود که درباره آمادگی سفرهای نوروزی سخن گفت. او با بیان اینکه جاده‌های استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌شود، گفت: تجهیز جاده‌های استان در دستور کار قرار دارد.

این در حالیست که هنوز پیش فروش بلیت های نوروزی مشخص نشده است و آخرین خبری که در این باره منتشر شد، به سخنان معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد سفرهای نوروزی وزارت راه وشهرسازی اختصاص دارد که به جزئیاتی درباره زمان آغاز سفرهای نوروزی پرداخته بود. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار هادیان فر معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی  به اعضا و نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه اعلام کرد: باید توزیع بلیت مسافر در تمام بخش‌های حمل و نقل ساماندهی و دست دلالان و چارترکنندگان از سفرهای نوروزی کوتاه شود. همچنین برای تعیین نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافر در هفته آینده جلسه‌ای برگزار و متناسب با سفرهای کوتاه، متوسط و بلند، نرخ مناسب با رعایت حال مردم و شرکت‌های حمل و نقلی در ایام برگزاری سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید شرایط برای سفرهای نوروزی پیش رو به گونه‌ای دگرگون شود تا تمامی اقشار جامعه، عموم مردم، دولت و سایر دستگاه‌ها از خدمات وزارت راه و شهرسازی در این ایام رضایت کامل داشته باشند.

نکته مهم این است که با توجه به آنکه زمان سفرهای نوروزی سال جدید ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه اعلام شده است. بنابراین برنامه ریزی دقیق برای عرضه بلیت و تهیه ناوگان مورد توجه قرار گرفته است. به تازگی هم جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در خصوص قیمت بلیت و نحوه فروش بلیت قطار‌ها گفت: قیمت بلیت قطار‌های نوروزی تغییر و یا  افزایشی نخواهد داشت و همانند اسفند ماه نحوه فروش اینترنتی خواهد بود به طوری که در ۴ ساعت ابتدایی فروش کاملا اینترنتی و بعد از آن به صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.