نتانیاهو خشم قطر را برانگیخت

منابع عبری گزارش دادند که دوحه از کارشکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر تلاش برای مبادله اسرا انتقاد کرد.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که قطری‌ها نتانیاهو را به مانع‌تراشی و کارشکنی در مسیر تلاش‌های میانجی‌گرانه این کشور برای مبادله اسرا متهم کردند.

خبر مرتبط
واکنش تند قطر به اظهارات عجیب نتانیاهو

سخنگوی وزارت خارجه قطر چهارشنبه شب اظهارات منتسب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نقش دوحه در میانجیگری با حماس را محکوم کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که قطری‌ها علناً نتانیاهو را به مانع‌تراشی و کارشکنی در مسیر تلاش‌های میانجی‌گرانه این کشور برای مبادله اسرا متهم کردند.

خبر مرتبط
شرط جدید حماس بر توافق قطر/ اگر یک جعبه دارو به اسیر اسرائیلی رسید....

عضو ارشد حماس از توافق روز سه‌شنبه پیرامون انتقال دارو به اسرای سرائیلی و مردم غزه خبر داد و شرط خود را به این گونه اعلام کرد که به ازای هر یک جعبه دارویی که به دست این اسرا می‌رسد، ۱۰۰۰ جعبه دارو در اختیار مردم غزه قرار بگیرد.

قطری‌ها تاکید کردند که نتانیاهو به جای اولویت دادن به نجات جان اسرای اسرائیلی، برخی مسائل سیاسی کم‌اهمیت را اولویت قرار داده است.

در همین راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که اظهارات منتسب به نتانیاهو در مورد میانجی‌گری قطر را شدیداً محکوم می‌کنیم.

خبر مرتبط
اعتراض مصر به اسرائیل/ السیسی پاسخ تماس نتانیاهو را نداد

السیسی، رئیس جمهور مصر تماس تلفنی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

ماجد الانصاری بیان کرد اظهارات نتانیاهو درباره میانجیگری قطر اگر صحت داشته باشد، تنها منجر به مانع‌تراشی در مسیر میانجی‌گری این کشور و تضعیف آن خواهد شد و به نظر می‌رسد او آینده سیاسی خود را نسبت به نجات جان افراد بی‌گناه از جمله اسرای اسرائیلی در اولویت قرار داده است.

وی گفت: امیدواریم نتانیاهو به جای مشغول شدن به روابط استراتژیک ما با واشنگتن، برای برداشتن موانع موجود بر سر راه توافق مبادله اسرا تلاش کند.

این در حالی است که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که قطر به رژیم صهیونیستی ابلاغ کرده حماس مذاکرات در رابطه با توافق مبادله اسرا را تعلیق خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.