رئیسی راهی روسیه شد/ محور مذاکره اعلام شد

رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران طی سخنانی درباره این سفر یک‌ روزه بیان کرد: از جمله محورهای این سفر گفت‌وگو پیرامون مسائل حساس منطقه و هم‌چنین گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

رئیسی گفت: توسعه روابط بین دو کشور در مدت اخیر نشان می‌دهد که گام‌های خوبی در این عرصه برداشته شده است. نگاه ما و روسیه درباره صلح و ثبات در منطقه مشترک است و هم‌چنین در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نگاه مشترکی داریم. ما در اتحادیه اوراسیا، بریکس و شانگهای همکاری خوبی با روسیه داریم.

وی عنوان کرد: در جهت ارتقای روابط اقتصادی گام‌های خوبی برداشته شده اما هنوز نیاز به ارتقا دارد؛ همکاری در حوزه انرژی، صنعت، کشاورزی و کار دانش‌بنیان از موارد پیش روی ماست. در این سفر نسبت به روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهیم داشت و کریدور شمال به جنوب از موارد مورد بحث خواهد بود

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروزه نگرانی امت اسلامی، مردم منطقه و انسان‌های آزاده در دنیا نسبت به وقایع غزه است. مسئله فلسطین از محورهای مهم مباحث ماست؛ تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره و کمک‌رسانی به مردم فلسطین و هم‌چنین از همه مهم‌تر دستیابی مردم فلسطین به حقوق‌شان جزو گفت‌وگوهای ما در این سفر خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.