آمادگی مسکو برای مذاکره با کی‌یف

خبرگزاری تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با شبکه روسی (RTVI) گفت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بارها گفته که در رابطه با بحران اوکراین، برای ما رسیدن به اهدافمان مهم است.

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: البته، روسیه به شکل عمده ترجیح می‌دهد که این کار را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک انجام دهد. به همین دلیل است که ما همچنان آماده گفتگو [با اوکراین] هستیم.

پسکوف بار دیگر با تاکید کرد بر اینکه «طرف اوکراینی بود که روند مذاکرات را در بهار ۲۰۲۲ متوقف کرد»، خاطر نشان کرد که «خود آنها [اوکراین]، اذعان کرده‌اند که این کار به اصرار و به دستور بریتانیا و انگلیسی‌ها انجام شده است. بنابراین وضعیت به طور کامل آشکار است.»

این مقام کرملین همچنین درباره مقاله‌ای در روزنامه «ایزوستیا» که می‌گوید مذاکرات بین مسکو و کی‌یف ممکن است تحت حمایت برخی از کشورهای غربی به عنوان مثال مجارستان از سر گرفته شود، گفت: این مقاله در اصل نتیجه‌ای فرضی را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر ضمن انتقاد از سیاست‌های اوکراین و متحدانش گفته بود که درخواست صلح از سوی غرب در اوکراین بیشتر یک شعار است و در سال آینده میلادی، هیچ شانسی برای صلح وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد و تاکنون کشورهای متحد واشنگتن با حمایت های هنگفت مالی و نظامی از کی یف، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود کرده اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.