اردوغان: جامعه جهانی در مقابله با وحشی‌گری اسرائیل شکست خورد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر به شهادت خبرنگاران در غزه واکنش نشان داده و تصریح کرد که «جامعه جهانی در مقابله با وحشی‌گری اسرائیل در نوار غزه شکست خورد».

رئیس‌جمهور ترکیه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر طی سخنانی و در انتقاد از هدف‌قراردادن فعالان رسانه‌ای توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد که اسرائیل غیرنظامیان و خبرنگارانی را هدف قرار می‌دهد که سعی می‌کنند آنچه را که در نوار غزه اتفاق می‌افتد، روایت کرده و گزارش دهند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، روزنامه‌نگار فلسطینی «امل زهد»، سحرگاه امروز به همراه خانواده‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه وی را در شهر غزه هدف قرار داد، به شهادت رسید.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز به این جنایت واکنش نشان داده و گفت: سازمان‌های رسانه‌ای وجود دارند که با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، کشتارهای اسرائیل علیه بیمارستان‌ها را توجیه می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که اگر حقوق فلسطینی‌ها و راه‌حل دو دولتی نادیده گرفته شود، این جنگ حل نخواهد شد؛ ما در حال تلاش برای حفظ آتش‌بس به صورت دائمی، با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم.

با شهادت این خبرنگار فلسطینی، تعداد خبرنگاران شهید از آغاز تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه تاکنون به ۶۴ تن رسید. ارتش رژیم صهیونیستی عمداً خبرنگاران را به عنوان بخشی از سیاست خود با هدف کتمان حقایق، پنهان‌کردن فرصت‌های مستندسازی جنایات خود و ترور روایت فلسطینی از درگیری‌ها هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» روز گذشته، پنجشنبه از شهادت «محمد عیاش» عکاس فلسطینی و تعدادی از اعضای خانواده‌اش خبر داد؛ این در نتیجه حمله‌ای بود که توسط اشغالگران انجام شد و خانه او در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.