هشدار قرمز برای این استان صادر شد

سونا صرفی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به  هشدار قرمز هواشناسی استان زنجان اشاره و اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی کاهش محسوس دما و تداوم استقرار هوای سرد از شب جمعه ۱۱ فروردین آغاز و تا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. هشدار قرمز، شرایط جوی بسیار خطرناک است که به رویداد هواشناسی بسیار شدید گفته می‌شود و احتمال وقوع خسارت و تلفات عمده وجود دارد.

وی به شرایط جوی مورد انتظار اشاره کرد و گفت: نفوذ هوای سرد همراه با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و افت دمای کمینه به زیر صفر در اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان منطقه اثر این مخاطره هستند و از مسئولان درخواست داریم تدابیر لازم را اتخاذ کنند چرا که اثر احتمالی این مخاطره صدمه به شکوفه و جوانه‌های درختان به ویژه در مناطق ماهنشان، زنجانرود، دشت ابهر و سلطانیه خواهد بود.

وی توصیه‌ای هم به کشاورزان و باغداران کرد و گفت: باغداران نسبت به ایجاد آتش‌های کوچک و متعدد در داخل باغ در ساعات نزدیک صبح و بامداد اقدام کنند و به محلول پاشی با کودهای اسید آمینه مقاوم به سرما قبل از روز جمعه اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.