آسوشیتدپرس گزارش داد، ژنرال سر نیک کارتر، رئیس ستاد کل ارتش انگلیس امروز در جریان یک سخنرانی عمومی نادر در موسسه سرویس‌های متحد سلطنتی تاکید خواهد کرد که بدون سرمایه‌گذاری بیشتر، انگلیس برای رقابت با توانایی‌های نظامی روسیه در میدان نبرد ناکام خواهد ماند و از رقبای بالقوه‌اش عقب می‌ماند.

در جریان این سخنرانی ژنرال کارتر به این نکته اشاره خواهد کرد که روسیه در حال ایجاد یک نیروی تهاجمی گسترده و کارآمد است و تاکنون نیز استفاده از موشک‌های دوربرد پیشرفته را در سوریه به نمایش گذاشته است.

براساس وزارت دفاع انگلیس، ژنرال کارتر خواهد گفت: زمان رسیدگی به این تهدیدها همین الان است. ما نمی‌توانیم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. اگر پا به پای رقبا و دشمنانمان پیش نرویم، توانایی مان برای جلوگیری یا پاسخ به تهدیدها تحلیل خواهد رفت. ما باید نسبت به آنچه که در پیرامون ما اتفاق می‌افتد گوش به زنگ باشیم در غیر این صورت توانایی ما برای واکنش به آنها به شدت تضعیف خواهد شد. اگر می‌خواهیم یک بازدارندگی واقع‌گرایانه داشته باشیم سرعت تصمیم‌گیری، سرعت استقرار و توانایی‌های مدرن بسیار ضروری هستند.

این اظهارات که مطرح شدن آنها از جانب رئیس کنونی ستاد کل ارتش انگلیس نادر است در جریان سخنرانی‌ای مطرح خواهند شد که حول محور تهدیدهای واقعی که شیوه زندگی انگلیس را به خطر انداخته، صورت می‌گیرد.

ژنرال کارتر در ادامه سخنرانی خواهد گفت: انگلیس باید با دقت این مساله را بررسی کند که کشورهای دیگر چطور با به کار گرفتن ارتباط میان صلح و جنگ خلاق‌تر شدند. رقابت میان کشورها در حال حاضر با شیوه‌هایی جدیدتر و یکپارچه تر صورت می‌گیرند و ما نیز باید آماده پرداختن به آنها باشیم. تهدیداتی که ما با آنها روبرو هستیم هزاران مایل از ما فاصله ندارند بلکه در مرز اروپا قرار گرفته‌اند. ما شاهد هستیم که چطور جنگ سایبری می‌تواند زندگی مردم عادی را مختل کند و انگلیس در برابر آن ایمن نیست.

در حال حاضر برخی از قانونگذاران انگلیسی درخواست کردند تا بودجه دفاعی به سه درصد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد و گزارشاتی نیز منتشر شده است دال بر اینکه برنامه‌هایی برای کاهش تعداد نیروهای مسلح این کشور تا ۱۴ هزار تن و ادغام یگان چتربازان و تفنگداران دریایی برای صرفه‌جویی وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.