به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، محمد بن سعید آل جابر، سفیر عربستان در یمن در دیدار با احمد عبید بن دغر، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن کمک‌های عربستان به یمن را در راستای مقابله با مشکلات اقتصادی به وجود آمده از آن‌چه حمایت ایران از حوثی‌ها در دست‌اندازی به بانک‌ها می‌خواند عنوان کرد. عربستان برای رها کردن ملت یمن از مشکلات و جنایت‌های حوثی‌ها در کنار یمن خواهد ایستاد.

سفیر عربستان همچنین مدعی شد که عربستان از یمنی‌ها برای مقابله با ایران حمایت خواهد کرد.

این دیپلمات سعودی در ادامه روابط اجتماعی، جغرافیایی عربستان با یمن را برادرانه توصیف کرد و گفت: هدف استراتژی عربستان این است که یمن در برابر پروژه‌های ایران پیروز شود.

از سوی دیگر احمد بن دغر، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن با تقدیر از ملک سلمان پادشاه عربستان به دلیل کمک مالی دو میلیارد دلاری مدعی شد: ما از موضع برادرانه عربستان برای ایجاد امنیت در یمن و بیرو راندن حوثی‌های مورد حمایت ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت امیز برای حل بحران یمن است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل نیز در پاسخ  به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.