اولین روز هفته ، با اعلام خبر حراج سکه از سوی بانک کارگشایی، روند نزولی قیمت ها از اولین ساعات روز شروع شد و پیش بینی می شود تا زمان تخلیه کامل حباب سکه تداوم داشته باشد.در اولین گام هر قطعه سکه تمام بهار ازادی طرح قدیم ۴۳ هزار تومان کاهش قیمت را در اولین روز هفته نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته تجربه کرده است.

 بازار معاملات استانبول و سبزه میدان در حالی شاهد ریزش شدید قیمت هاست که حراج بانک کارگشایی نه از اولین ساعات روز که از ساعت دو بعداز ظهر آغاز می شود و تا ساعت چهار تداوم خواهد داشت.روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز طبق زمان بندی این برنامه اجرایی می شود. مقرر است در مرحله دوم عرضه ربع سکه نیز از سوی بانک کارگشایی آغاز شود . امروز سکه تمام بهار و نیم بهار آزادی  در حراج سکه عرضه خواهند شد.

 قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی در هفته های اخیر روندی صعودی را تجربه کرد به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران خرد که از سودهای بانکی ناامید شده بودند و باید به سود ۱۰ ردصدی برای سپرده های کوتاه مدت و سودهای ۱۵ درصدی برای سپرده های بلند مدت تن می دادند، وسوسه شدند بار دیگر به بازار سکه و ارز ورود کنند.

 این سود واهی اما دیرپا نبود ، با اعلام خبر حراج سکه از سوی بانک کارگشایی ، ماه عسل سرمایه گذاران به پایان رسیده حباب سکه آغاز به تخلیه کرد و حالا سکه هایی که روی یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان را نیز دیده بودند، به قیمت یک میلیون و۳۹۱ هزار تومان است که تا لحظه تنظیم خبر به یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان کاهش یافت.

 فاصله قیمتی سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید در روزهای پرواز قیمت ها به نزدیک ۹۰ هزار تومان نیز رسیده بود اما در شرایط کنونی قیمت ها فاصله ای در حدود ۳۵ هزار تومان را دارند به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار به قیمت یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان عرضه می شود . قیمت سکه تمام بهار طرح جدید نیز یک میلیون و ۳۵۰هزار تومان است. نیم سکه نیز به قیمت ۶۹۶ هزار و ربع سکه به قیمت ۳۹۵ هزار تومان فروخته می شود.

 این در حالی است که روز پنجشنبه هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر قطعه نیم سکه ۷۱۸ هزار تومان عرضه شد .

 ربع سکه نیز به قیمت ۴۰۲ هزار تومان فروخته می شد. به این ترتیب هر سکه کاهش قیمتی بیش از ۴۳ هزار تومان را تجربه کرده است و پیش بینی می شود این روند همچنان تداوم داشته باشد.

هر دلار آمریکا در بازار ۴۱۲۹ تومان عرضه می شود که نسبت به آخرین روز هفته رشدی برابر با ۳۰ تومان را نشان می دهد . هر یورو با ۴۹۲۰ تومان برابری می کند که این قیمت نیز رشدی برابر با ۳۵ تومان را تجربه کرده است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.