به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت mashable، کاربران و مشتریانی که برای خریدهای خود تاکنون از مستر کارت استفاده می کردند، موظف بودند پس از آنکه چیزی را با مسترکارت خود خریداری کردند، رسید خرید را به منظور احراز هویت و شناسایی خریدار ، به امضا می رساندند. اما هم اکنون شرکت مسترکارت اعلام کرده است که دیگر لازم نیست مشتریان ما در کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا رسیدهای خرید خود از کارت های اعتباری و نقدی را امضا کنند.

لیندا کرک - معاون مدیر اجرایی شرکت مسترکارت - در این باره عنوان کرد:" ما هم اکنون با بکارگیری فناوری های جدیدتری در پرداخت همانند چیپ‌ها، بیومتریک ها و همچنین درگاه‌های پرداخت دیجیتال از روش های نوین و با ضریب امنیت بالاتری می خواهیم امنیت و سهولت در خرید را برای مشتریان و کاربران خود به ارمغان بیاوریم".

مزیت و برتری این روش نوین بر امضا کردن رسید خرید آن است که امضاها قابل جعل بوده و بسیاری از حسابداران نیز به خود زحمت چک کردن و بررسی دقیق امضاها را نمی دهند.

با استفاده از این روش، مشتریان تنها با وارد کردن یک کد قادر خواهند بود پرداخت های خود را انجام داده و از فروشگاه‌های بسیاری براحتی و سهولت خرید کنند.

طبق آمار و گزارش های منتشر شده، در حال حاضر ۸۰ درصد خریدها و پرداخت ها توسط مسترکارت صورت می پذیرد.

مسترکارت (MasterCard) شرکت خدمات مالی آمریکایی و چند ملیتی است که مقر اصلی آن در شهرنیویورک ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

شیوه کسب درآمد مسترکارت در سراسرجهان به این صورت است که ازطریق پردازش پرداخت‌های بین بانکی تاجران و همچنین از راه صدور کارت‌های اعتباری به بانک های اتحادیه‌های اعتباری که از خریداران یا استفاده‌کنندگان از نام تجاری "مسترکارت" برای خرید انواع کالا یا خدمات؛ به صورت دبیت کارت یا کردیت کارت استفاده می‌کنند، درآمد کسب می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.