به گزارش حبرگزاری فارس و به نقل از وبگاه آمریکایی «حمایت از دفاع موشکی» درباره توان دفاع موشکی این کشور برابر حملات محتمل کره شمالی نوشت: «آمریکا نزدیک به ۴۴ سامانه زمینی موشک‌های رهگیر (GBI) در آلاسکا و کالیفرنیا برای دفاع از جان ۳۲۰ میلیون آمریکایی برابر حمله‌های موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی دارد.»

 به نوشته این وبگاه، آخرین پایگاه‌ موشک‌های رهگیر از این گروه در حال استقرار بوده و ماه آینده در منطقه گریلی واقع در آلاسکا تکمیل خواهد شد.

وبگاه یاد شده نوشت: «در حال حاضر به غیر از سامانه جی ام دی آمریکا با برخورداری از چهل و چهار سامانه ضد موشکی، مجهز به حسگرهای فضایی، زمینی و دریایی و با ارتباط با مقر و یگان فرماندهی و کنترل، واحد مدیریت رزمی و ارتباطات (C۲BMC) که مستقر در پایگاه هوایی آمریکا در شریور واقع در کلورادو اسپرینگز هستند و می‌توانند موشک‌های قاره پیما را سرنگون سازند، هیچ سامانه‌ مستقری در جهان وجود ندارد که توان اثبات‌شده مقابله با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را داشته باشد.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس نیوز» پیرامون کره شمالی از قابلیت اطمینان و اعتماد نود و هفت درصدی به این سامانه خبر داد.

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که به توازن قوای نظامی راهبردی با ایالات متحده رسیده است.

یک مقام این وزارتخانه گفت که وضعیت فعلی کره شمالی، باعث تقویت موضع پیونگ‌یانگ درباره لزوم در اختیار داشتن سلاح اتمی می‌شود.

به نوشته وبگاه «اینترفکس» این مقام کره شمالی تاکید کرد کشورش هیچگاه با آمریکا درباره جنگ افزارهای اتمی مذاکره نخواهد داشت و آتش را با آتش پاسخ می‌دهد.

وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه آمریکا باید وضعیت هسته‌ای پیونگ‌یانگ را تحمل کند، هشدار داد به رزمایش دریایی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.