گروه جهان: ماراتن چند ماهه برای کنترل رمادی سرانجام به پایان خود نزدیک می‌شود و گمان می‌رود این شهر به زودی به دست داعش بیفتد. این گروه تروریستی موفق شد برخی ساختمان‌های دولتی و مسجد بزرگ این شهر را تصرف و پرچم خود را بر ساختمان‌های دولتی این شهر برافرازد. گزارش‌ها حاکی است که تروریست‌های داعش بیش از ۲۰۰ تن از جمله ده‌ها نظامی و غیرنظامی را به قتل رسانده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، داعش روز پنج‌شنبه با بولدوزرهای مسلح و دست کم انجام ۱۰ حمله انتحاری دروازه‌های ورودی به رمادی را گشود. «صهیب الراوی»، فرماندار انبار می‌گوید: داعشی‌ها با حملات انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده نزدیک پست‌های امنیتی روز جمعه هم به حملات خود ادامه دادند.

«صباح کرخوت»، رئیس شورای استانداری الانبار، دولت و وزارت دفاع و کشور عراق را مسوول فروپاشی رمادی می‌داند. او می‌گوید: «مسوولان دولت، وزارت دفاع و کشور به درخواست‌ها برای ارسال یگان‌های نظامی و تجهیزات به رمادی و بقیه مناطق الانبار، بزرگ‌ترین استان عراق، پاسخی نداده‌اند.» وزارت دفاع عراق نیز از نیروهای امنیتی و عشایر خواسته‌ است در مقابل داعش در شهر رمادی مقاومت کنند. به گزارش سی‌ان‌ان، با نزدیک شدن سقوط رمادی، نیروهای عراقی به همراه نیروهای ائتلاف حمله به مواضع داعش را از سر گرفتند. دست‌کم ۴۷ نیروی امنیتی و ۲۶ غیرنظامی در درگیری‌های روز جمعه جان خود را از دست دادند.

یکی از مقام‌های آمریکایی وضعیت رمادی را «بسیار سیال» توصیف می‌کند. او می‌گوید «وضعیت ۵۰-۵۰ است اما نیروهای عراقی بیشتر مراکز شهری را در دست داشته و داعش هنوز مناطق حومه شهر را در دست دارد.» با این حال، ایالات‌متحده اعلام کرد ارسال سلاح به عراق را سرعت می‌بخشد. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد این سلاح‌ها شامل راکت‌های دوش پرتاب AT-۴ و بسیاری از تسلیحات مورد نیاز ارتش

عراق است. به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای با اعلام تماس تلفنی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گفت: این کمک‌ها شامل ارسال تسلیحات سنگین از جمله راکت‌های دوش‌پرتاب، مواد انفجاری ضدخودروهای زرهی، مهمات اضافی و سایر تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز برای

نیروهای عراقی است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «روزهای خوب و بدی در عراق خواهد بود.» «جف راتک» می‌گوید: «داعش می‌خواهد امروز را به روزی بد تبدیل کند.» به گزارش سی‌ان‌ان، رمادی ۱۱۳ کیلومتری غرب بغداد و در قلب مناطق سنی‌نشین عراق قرار دارد. در تحولی دیگر از سوریه خبر می‌رسد که کماندوهای ویژه آمریکایی وارد خاک سوریه شده‌اند و فرمانده ارشد دولت خودخوانده اسلامی را کشته‌اند.