ایسنا- بن‌لادن در یک نوار ویدیویی که به مناسبت نزدیک شدن به سالروز حملات ۱۱ سپتامبر پخش شد، آمریکا را به‌رغم قدرت ظاهری‌اش دولتی ضعیف توصیف کرد و وعده داد که درگیری‌ها در عراق تشدید شود. به گزارش خبرگزاری رویتر، اسامه بن‌لادن رهبر تشکیلات القاعده، در این نوار ویدیویی که در سه سال گذشته اولین نوار از وی محسوب می‌شود، دو راه‌حل برای پایان دادن به جنگ در عراق مطرح کرد: گسترش دامنه حملات علیه نیروهای تحت رهبری آمریکا در عراق و روی آوردن آمریکا به اسلام.

وی خطاب به مردم آمریکا اظهار داشت: چنانچه می‌خواهید جنگ عراق پایان یابد، باید مسلمان شوید.

وی افزود: به شما می‌گویم ما وارد جنگ علیه آمریکا شدیم زیرا اعضای تشکیلات‌مان آزادگانی هستند که هرگز ظلم و ستم را نمی‌پذیرند.

در این نوار ویدئو به نظر می‌رسد بن لادن پشت میز نشسته باشد درحالی که یک پیراهن سفید و ابایی کرم‌رنگ به تن دارد. ریش او تیره‌تر و کوتاه‌تر از ویدئویی است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد.

بن‌لادن تاکید کرد: حرف‌هایم را با صحبت از جنگ بین ما و شما و پیامدهای متقابل آن آغاز کردم تا بگویم که آمریکا یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان و برخوردار از قدرت هسته‌ای نظامی است که بودجه زیادی را صرف این جنگ کرده به طوری که برآورد بودجه خرج شده آمریکا در این جنگ بیش از آن چیزی است که هزینه تمام ارتش‌های جهان می‌شود و دیگر این که آمریکا با وجودی که کشوری بزرگ و تاثیرگذار در سیاست‌های جهان است، به یاری خداوند ۱۹ جوان مبارز توانستند این کشور را از مسیرش خارج سازند.

وی افزود: تا زمانی‌که سیاست‌های رییس‌جمهور فعلی آمریکا علیه جهان اسلام ادامه یابد، القاعده تهدیدی مداوم برای آمریکا محسوب می‌شود.

رییس تشکیلات القاعده تصریح کرد: آمریکا وارد جنگ عراق شد تا مزدور قدیمی‌اش (صدام) را براندازد و مزدور جدیدش (نوری المالکی) را روی کار آورد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ گفت: آنچه که باعث وقوع حملات ۱۱ سپتامبر شد، ظلم و ستم ائتلاف آمریکا و اسرائیل علیه سوریه و لبنان از سال ۱۹۸۲ بود به طوری که واشنگتن به راحتی اسرائیلی‌ها را برای حمله علیه لبنان مجاز اعلام کرده و این رژیم را در انجام این حملات یاری داد.