گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۴ دلار رسید. زیرا افزایش بازارهای سهام به دلیل گزارش‌های درآمدی خوب شرکت‌ها و بازگشایی فرودگاه‌های بیشتر در اروپا نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت خام را تعدیل کرد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۳۳/۸۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۷۲ سنت افزایش در رقم ۸۵/۸۳ دلار ثابت شد. قراردادهای ماه مه منقضی شده است و اکنون نفت برای ماه ژوئن معامله می‌شود.

تحلیل‌گران معتقدند فعالیت آتشفشانی در ایسلند که باعث توقف حمل و نقل هوایی در اروپا شد موجب شده است تقاضا برای سوخت جت کاهش یابد. اما درحال حاضر پروازها در شهرهایی چون لندن و پاریس از سر گرفته شده‌اند گرچه برخی از فرودگاه‌های اروپا همچنان بسته هستند.

بازار نفت از افزایش بازارهای سهام نیرو گرفت. پس از آن که گزارش درآمدی موسسه مالی گلدمن ساکس برای فصل نخست بر نگرانی از اتهام کلاهبرداری علیه این موسسه سایه‌افکند، بازارهای سهام افزایش یافتند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه قیمت نفت کوره به ۱۹۹/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۲۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۶۵/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۵۲/۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.