حمایت گسترده سران حزب دموکرات از اوباما

خبرگزاری فارس- یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از توصیه ۳۶ تن از رهبران حزب دموکرات به نمایندگان ویژه مبنی بر انتخاب باراک اوباما، یکی از دو نامزد این حزب برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش «یو اس ای تودی»، حدود ۳۶ تن از رهبران محلی حزب دموکرات آمریکا از چندین ایالت این کشور در نامه‌ای که به امضای آنان رسید با اعلام حمایت خود از باراک اوباما، از نمایندگان ویژه (Super Delegates) ایالت ویرجینیا خواستند تا با رای دادن به اوباما به جنجال‌ها و رقابت‌های درون حزبی خاتمه دهند. این دسته از رهبران حزب دموکرات که تعدادی از آنان از ایالت ویرجینیا هستند، به نمایندگان ویژه توصیه کرده‌اند تا با انتخاب اوباما به عنوان نامزد رسمی حزبشان از تضعیف بیشتر نماینده حزب دموکرات بر اثر جنجال‌های درون حزبی خودداری کنند.

بر اساس این گزارش این نامه عمدتا خطاب به نمایندگانی است که هنوز رای خود را اعلام نکرده‌اند. همچنین در نامه فوق آمده است که حزب دموکرات باید هر چه زودتر و قبل از آن که خیلی دیر شود بر سر انتخاب نامزد رسمی این حزب به اتحاد و توافق رسیده و تمام تلاش‌های خود را برای مبارزه انتخاباتی با جان مک کین، نامزد حزب‌جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متمرکز کند. این نامه می‌افزاید: به رغم هزینه‌های میلیون دلاری که هم‌اکنون صرف رقابت درون حزبی بین اوباما و کلینتون صرف می‌شود، وجهه این حزب در میان مردم آمریکا با توقف در این مرحله تضعیف می‌شود.

این نامه همچنین پیروزی اوباما بر کلینتون در انتخابات مقدماتی در ایالت ویرجینیا را به نمایندگان ویژه در این ایالت یادآوری می‌کند.

نامزد رسمی حزب دموکرات توسط آرای ۳۵۰۰ نماینده در کنوانسیون ملی این حزب در ماه آگوست انتخاب خواهد شد که تاکنون حدود سه چهارم از نمایندگان آرای خود را مشخص کرده‌اند. حدود۸۰۰ نماینده ویژه که از میان مقامات سیاسی و حزبی هستند آزادانه رای خود را نیز در روز برگزاری کنوانسیون اعلام خواهند کرد.

از آنجایی که برای احراز نامزدی رسمی این حزب، هر یک از دو نامزد دموکرات به ۲۰۲۵ رای نمایندگان نیاز دارد و طبق آمار اعلام شده هیچ یک از نامزدهای مطرح، اوباما یا کلینتون به این رقم دست نخواهند یافت، نمایندگان ویژه تعیین‌کننده نامزد رسمی اردوگاه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده خواهند بود.

در همین حال اوباما و کلینتون در تلاش برای جذب آرای نمایندگان ویژه به نفع خود هستند و گفته می‌شود که ویرجینیا اولین ایالتی است که روسای محلی حزب دموکرات آن ایالت از نمایندگان ویژه حزبشان خواسته‌اند تا آرای خود را به نفع اوباما تغییر دهند.