ایسنا - یک مقام آگاه فلسطینی اعلام کرد: ۱۵ جولای پایان جدول زمانی‌ برای اجرای طرح محمود عباس جهت انجام مذاکرات ملی به عنوان مقدمه‌ای برای تشکیل دولت متحد ملی است. این مقام آگاه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، گفت: طرح محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تا ابد باز نخواهد بود و اگر رایزنی‌های عباس در قاهره، امان و یمن به نتیجه‌ای نرسد، طرف دیگر(حماس) را مسوول عدم تحقق آشتی ملی می‌دانیم. طرح عباس براساس طرح یمن خواستار مذاکرات داخلی شده است.

از سوی دیگر روزنامه‌ البیان به نقل از یک مقام مسوول در حماس نوشت: قاهره میانجی‌گری‌اش را میان حماس و اسرائیل در چارچوب تبادل اسرا از روز دوشنبه آغاز کرده است.

از سوی دیگر احمد المغنی، دادستان کل فلسطین اعلام کرد که بمبی در خودروی شخصی‌اش کار گذاشته شده بود که صبح دیروز در رام‌ا... منفجر شد.

وی از این حادثه جان سالم به در برد. تحقیقات جهت شناسایی عاملان این حادثه آغاز شده است.

خبرگزاری کویت نیز گزارش داد: ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل دیروز دستور گشودن جزئی گذرگاه‌های نوار غزه را به رغم دستور قبلی‌اش مبنی بر بستن این گذرگاه صادر کرد.

خبرگزاری بحرین نیز اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیل دیروز از روستای نعلین واقع در غرب رام‌ا... بعد از چهار روز منع آمد و شد و محاصره علیه این منطقه عقب‌نشینی کردند. در درگیری‌های این منطقه ده‌ها فلسطینی زخمی شده‌اند.