گروه بین‌الملل- شکست حزب دموکرات مسیحی آلمان، حزب آنگلا مرکل صدر اعظم‌ این کشور، در انتخابات روز یکشنبه‌ ایالت نورد راین وستفالن پر جمعیت‌ترین‌ ایالت آلمان، واکنش‌های تازه‌ای را برانگیخته است.

به گزارش یورو نیوز، مرکل روز دوشنبه گفت: «همانگونه که قبلا نیز گفتم دیروز، روز تلخی بود، روز شکستی تلخ و دردناک.» صدر اعظم آلمان در عین حال از سیاست‌های تاکنونی خود در قبال بحران مالی حوزه یورو دفاع کرد و گفت تغییری در آن‌ایجاد نخواهد شد. او تاکید کرد: «هیچ‌گونه تضادی بین سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه و رشد اقتصادی وجود ندارد.»

پس از شکست نیکلا سارکوزی در انتخابات فرانسه و اکنون شکست حزب آنگلا مرکل در پرجمعیت‌ترین‌ ایالت آلمان، استراتژی سیاسی که‌این دو رهبر برای غلبه بر بحران حوزه یورو طراحی و به پیش برده‌اند، بیش از پیش از سوی مخالفان زیر علامت سوال رفته است.

نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان توانست بیش از سی و نه درصد آرای ‌ایالت نوردراین وستفالن را از آن خود کند. او گفت که‌این علامت روشنی به دولت ائتلافی حاکم است.

رشد اقتصاد آلمان باعث خوشبینی به آینده حوزه یورو شده است

به گزارش بی‌بی‌سی، آمار تازه منتشر شده در مورد وضعیت اقتصادی آلمان در سه ماهه اول سال میلادی جاری نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی‌این کشور که در سه ماهه آخر سال گذشته رشدی منفی داشت، حدود نیم درصد افزایش یافته است.

افزایش تولید ناخالص داخلی آلمان، هر چند اندک، اما باعث خوشبینی نسبت به سرعت گرفتن رشد اقتصادی ‌این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد حوزه یورو و کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشورهای ‌این حوزه شده است.

در عین حال، برخی کارشناسان روند رشد اقتصادی آلمان را «شکننده» توصیف کردند و در مقابل، بحران اقتصادی و سیاسی کشورهای حوزه یورو را جدی دانسته‌اند.