ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها فلسطینی و اسرائیلی در جریان درگیری‌های روز شنبه در چندین نقطه در سراسر کرانه باختری زخمی شدند. این بیانیه این وضعیت را «درگیری بین غیرنظامیان اسرائیلی و فلسطینی‌ها» توصیف کرد که در آن «سنگ‌ها پرتاب شد و گلوله‌ها شلیک شد.» در این بیانیه آمده است که ارتش و پلیس برای متفرق کردن جمعیت تلاش کردند. «ناصر دوابشه» یکی از ساکنان گفت که در دوما، مهاجمان «کل روستا را تحت پوشش قرار دادند»؛ برخی از آنها مسلح بودند.

او گفت که آنها چندین ساختمان و اتومبیل را به آتش کشیدند و ابری از دود غلیظ را بر سر روستا فرستادند. او افزود که ارتش اسرائیل به جای متفرق کردن شورشیان اسرائیلی، از آنها محافظت کرد. مقامات فلسطینی گفتند روز جمعه شهرک‌نشینان خودروها و ساختمان‌ها را در المغیر به آتش کشیدند. «امین ابوعالیه» شهردار المغیر گفت که یک مرد فلسطینی به نام «جهاد ابوعلیا» در پی حمله شهرک‌نشینان مسلح اسرائیلی به روستا کشته و ۲۵نفر دیگر زخمی شدند. در ویدئویی که توسط یک گروه اسرائیلی منتشر شده است، دود از خودروها و ساختمان‌های در حال سوختن بالا می‌رود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تلفات روز شنبه در المغیر افزایش یافت و حداقل سه فلسطینی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. نعسان نعسان، ۲۸ ساله، ساکن المغیر گفت: «هیچ نظمی وجود ندارد، هیچ ایمنی وجود ندارد. آنها به ما شلیک می‌کنند، چرا کسی نیست از ما محافظت کند؟» این درگیری‌ها بر افزایش تنش‌ها در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل تاکید کرد؛ جایی که حدود ۵۰۰هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در کنار حدود ۲.۷میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند. مقامات اسرائیلی و فلسطینی نگران این هستند که درگیری گسترده‌تری در این منطقه رخ دهد.