رشد اقتصادی در ۱۲ کشور اروپا که از پول واحد یورو استفاده می‌کنند در سه ماه دوم سال ۴/۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش رویتر مقامات اتحادیه اروپا در روز دوشنبه اعلام کردند افزایش رشد اقتصادی در منطقه یورو در فصل دوم سال، پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی برای سه ماه سوم سال را افزایش داده است. این در حالی است که اقتصاد منطقه یورو در فصل اول سال ۲درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب اقتصاد اروپا به لحاظ رشد اقتصادی ژاپن و ایالات متحده را پشت سر گذاشت. اقتصاد ژاپن ۲/۰درصد و ایالات متحده ۶/۰درصد در سه ماه سوم رشد داشته است.

اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده است که نرخ رشد اقتصاد در سه ماه سوم سال ۹/۰درصد افزایش خواهد داشت. اما مقامات اروپا برای فصل آخر سال، پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی کردند.

در میان کشورهای عضو منطقه یورو، آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو ۹/۰درصد در سه ماه دوم سال افزایش داشت. اقتصاد آلمان که در سال‌های اخیر از کسادی اقتصادی رنج می‌برد، رشد تدریجی و آهسته خود را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد با شکوفایی تقاضای داخلی اقتصاد آلمان دوران رونق دیگری را تجربه کند.

لیتوانی با ۶/۸درصد از بالاترین رقم رشد اقتصادی در میان کشورهای اتحادیه اروپا در سه ماه دوم برخوردار است. اسپانیا رشد اقتصادی ۶/۳ و سوئد ۵درصدی برای سه ماه دوم به ثبت رسانده است.