خبرگزاری موج - تا پایان سال‌جاری، قیمت خودروهای داخلی افزایش نخواهد یافت. محسن حاتم، معاون امور صنایع وزارت صنایع و معادن، با اعلام این خبر افزود: براساس سیاست‌های دولت نهم تثبیت قیمت‌ها از اهداف مهم و عمده دولت به حساب می‌آید که بنابراین باید بگویم قیمت خودروها در سال‌جاری ثابت خواهد ماند.

وی در پاسخ به اینکه «چنانچه شاهد افزایش قیمت مواد‌اولیه برای تولید خودرو باشیم باز هم سیاست ثبات قیمت اعمال می‌شود؟» اظهار داشت: سیاست دولت نهم ثبات قیمت‌ها است و این سیاست شامل خودروسازی نیز می‌شود.

دبیر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن در ادامه تصریح کرد: هرگونه افزایش و کاهش قیمت خودروهای داخلی باید با تایید کمیته خودرو صورت گیرد.

حاتم در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به کشور نیز، متذکر شد: کمیته خودرو نقشی در تعیین قیمت خودروهای وارداتی ندارد.

کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن برای قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان ابتدا مجوزی صادر می‌کند تا خودروساز براساس آن تعدادی از محصول مورد‌نظر خود را روانه بازار کند، پس از اینکه خودرو با قیمت پیشنهادی خودروساز روانه بازار شد، این کمیته با بررسی قیمت محصول جدید در کف بازار و محاسبه قیمت تمام شده، قیمت جدید این خودرو را اعلام می‌کند.