گروه خودرو - ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با ارائه اسناد وکالتی (وکالت بلاعزل) نیز امکانپذیر شد. برای ارائه سند مالکیت قطعی خودروهای فرسوده پیش‌روی صاحبان این خودروها بود، تصمیم گرفته شد که در مرحله جدید ثبت‌نام طرح جایگزینی، مانند دوره قبل، ارائه اسناد وکالتی (وکالت بلاعزل) نیز مورد قبول واقع شود.

وی با اشاره به اینکه تنها ملاک فرسودگی خودروها، سن آنها است، تاکید کرد: برای ثبت‌نام در مرحله جدید طرح جایگزینی نیازی به اخذ برگه معاینه فنی نیست و متقاضیان تنها با ارائه مدرکی که سن فرسودگی خودرو را اثبات کند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

داداشی با اشاره به اینترنتی شدن تمام مراحل شرکت در طرح جایگزینی، افزود: مهمترین مرحله شرکت در این طرح که تشکیل پرونده

در حالی که در مرحله جدید ثبت‌نام طرح جایگزینی، ارائه سند قطعی مالکیت خودرو، الزامی اعلام شده بود، اما مهدی داداشی، مجری طرح خروج خودروهای فرسوده، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما از برطرف شدن این الزام خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که دریافت وام و اخذ آن از بانک‌های عامل است نیز تماما به صورت اینترنتی انجام می‌شود که به دلیل نظارت بیشتری که بدین واسطه بر بانک‌‌ها صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود فرآیند دریافت وام متقاضیان با سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته انجام شده و شرکت‌کنندگان در این طرح با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده همچنین بازیافت قطعات یدکی این خودروها را جزو اهداف اساسی طرح خوانده و تصریح کرد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این قطعات که قابل بازیافت هستند، در کارخانه‌های فولاد و ذوب‌آهن در حال بازیافت و بازگشت به چرخه تولید هستند. قطعات دیگری مانند شیشه و لاستیک‌ها نیز به کارخانه ذوب مخصوص فرستاده شده تا پس از طی مسیر بازیافت، مجددا مورد استفاده قرار گیرند.