گروه خودرو- خودروی روآ مجوز دوگانه سوز شدن را گرفت. این خبری بود که ریاحی‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل در توسعه بازار، روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه از ۳۳۰هزار نفر ثبت‌نام‌کننده در طرح نوسازی خودروهای فرسوده ۱۱۵هزار نفر خودروی روآ را برای جایگزین کردن خودروی خود انتخاب کرده‌اند این سوال به وجود می‌آید که چرا روآ با این همه استقبال روبه‌رو شده است؟

روز گذشته خبرنگاری از مسوولان ایران خودرو پرسید که آیا کیفیت بالای روآ دلیل این استقبال است که آنها ضمن سکوت در این زمینه و تنها با اشاره به رنج قیمتی روآ، دلیل استقبال مردم از این ‌خودرو را قیمت پایین آن نسبت به دیگر خودروها عنوان کردند. روآ که از موتور تقویت شده‌ای موسوم به OHV بهره‌ می‌برد همان RD است که بعد از ۵ سال تولید، سرانجام شهریور ماه گذشته از چرخه تولید خارج شد. اما چه دلیلی وجود دارد که بیش از یک‌سوم مالکان خودروهای فرسوده به خودروی روآ روی آورده‌اند، در حالی که شرکت سایپا نیز در این رنج قیمتی پراید دوگانه‌سوز را در طرح نوسازی خودروهای فرسوده قرار داده است.

شاید دلیلش این باشد که خودروهای با برند پژو همچنان به ذائقه ایرانیان خوش می‌آید. از طرفی هم سیستم ایمنی بالاتر و فضای داخلی بیشتر نسبت به پراید و همچنین شباهت این خودرو به پژو ۴۰۵ پس از متالیک شدن رنگ بدنه آن و دریافت تمامی استانداردهای مورد تایید باعث شده تا برخی از مالکان خودروهای فرسوده دست به انتخاب این خودرو برای جایگزینی بزنند. از طرفی هم دارندگان خودروهای فرسوده عموما از اقشار کم درآمد جامعه هستند که با پرداخت مبلغی پایین‌تر می‌توانند صاحب خودروهای صفر کیلومتر دوگانه‌سوز شبیه پژو ۴۰۵ شوند.